Allpar Forums banner

Chrysler's iconische 300 komt terug in 2029

7.6K views 82 replies 36 participants last post by  serpens  
#1 ·
Image
Wat het is We horen dat Chrysler werkt aan een volledig elektrische gezinsberline van volledige grootte die de naam “300” opnieuw gebruikt, waarbij designelementen en technologie worden overgenomen van het verbluffende Halcyon-concept. De vorige 300 (hieronder en in de galerij afgebeeld) viel op door zijn gespierde elegantie die ook cultureel cool was. Hij was krachtig, met een beschikbare Hemi V-8-motor. Om een idee te krijgen van het belang ervan: toen Chrysler in 2008 op de rand van het faillissement stond en gloeilampen uit lege kantoren in Detroit verwijderde om de elektriciteitsrekening te verlagen, was de volgende generatie 300 een van de weinige voertuigen waarvan de ontwikkeling werd voortgezet. De Halcyon, hoewel futuristisch, geeft het aanhoudende geloof van Chrysler in de levensvatbaarheid van een elegante sedan aan, maar dan met functionaliteit, wellicht dankzij de Stow 'n Go-stoelen van de volgende generatie. (De stoelen van het concept trokken zich terug in de achterste kofferbak.)
MT
Er is licht! ☀

#2 ·
Image

Dit ding is naar mijn mening al gedateerd. Ik zie er eerlijk gezegd geen elegantie in. Het is onhandig aan de voorkant en heeft een vreemde helling naar de achterkant. Ik gewoon. Nee. Elegant is niet hoe ik dat ding zou omschrijven.

Ze stoppen echt al hun eieren in de halcyon-mand en ik weet niet zeker of dat een goede zaak zal zijn.

#4 ·
View attachment 115122

Dit ding is naar mijn mening al gedateerd. Ik zie er eerlijk gezegd geen elegantie in. Het is onhandig aan de voorkant en heeft een vreemde helling naar achteren. Ik gewoon. Nee. Elegant is niet hoe ik dat ding zou omschrijven.

Ze stoppen echt al hun eieren in de halcyon-mand en ik weet niet zeker of dat goed zal zijn.
Proporties zouden heel anders zijn als het benzinemotoren had. Er past absoluut geen motor in de voorkant van dat ding.

Ik heb geen probleem met alles vanaf de A-stijl naar achteren, maar de voorkant stoort me omdat het veel te "supercar" is voor hoe een echte sedan (met een motor voorin) eruit zou zien.

#7 ·
Verrassing, verrassing, het is nog 4 jaar weg... dat hebben we allemaal al eerder gehoord.

#68 ·
Ik bedoel, ze kunnen geen shell bovenop de Charger doen? Ik zie niet in waarom dat vier jaar zou duren...

Ik zal zeggen, ik houd mijn adem niet in, maar ik zou erg enthousiast zijn om de 300 terug te zien.
Ah, dan ben je een koper!!

#12 ·
Ik kijk er naar uit dat Chrysler IETS krijgt, maar ervan uitgaande dat dit waar is... en neem dat met een korreltje zout... er kan veel veranderen tussen nu en 2029 voor beslissingen die veranderen met betrekking tot op welk platform dit gebaseerd zou zijn en wat de styling zou zijn.

Zoals anderen al hebben gezegd, zou het naar mijn mening de verkeerde keuze zijn om het op Halcyon te baseren. De originele 300 was een prachtig ontwerp, en de volgende zou dat ook moeten zijn... anders, waarom de moeite?

#13 ·
Ik ben benieuwd of Chrysler OOK MAAR IETS krijgt, maar ervan uitgaande dat dit waar is... en neem dat met een flinke korrel zout... er kan veel veranderen tussen nu en 2029 voor beslissingen over op welk platform dit gebaseerd zou zijn en wat de styling zou zijn.

Zoals anderen al hebben gezegd, zou het naar mijn mening de verkeerde keuze zijn om het op Halcyon te baseren. De originele 300 was een prachtig ontwerp, en de volgende zou dat ook moeten zijn... waarom anders de moeite?
Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat de 300 van 2029 geen terugkeer zal zijn naar het hoekige, baby-Bentley-ontwerp van de 05 300.
Het wordt zwierig en futuristisch... het wordt Chrysler's versie van de Lucid Air.
Image

Ik was enthousiast dat ze ons een datum gaven... ze zijn met iets bezig; mogelijke tekenen van leven van Christine en co.

#15 ·
Ik denk dat er ergere auto's zijn om inspiratie van op te doen dan een Audi, toch? LOL

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat de 300 uit 2029 geen terugkeer zal zijn naar het hoekige, baby-Bentley-ontwerp van de 05 300.
Hij wordt swoopy en futuristisch...het wordt Chrysler's versie van de Lucid Air.
View attachment 115132
Ik was enthousiast dat ze ons een datum gaven...ze zijn met iets bezig; mogelijke tekenen van leven van Christine en consorten.
Om duidelijk te zijn, ik suggereerde niet dat de volgende 300 gewoon een herhaling van de vorige zou moeten zijn. Ik bedoelde dat de vorige een prachtig ontwerp was, dus de volgende moet ook een prachtig ontwerp op zich zijn. De vorige was geen "me too", dus de volgende ook niet.

#25 ·
Er kan veel gebeuren tussen nu en 2029...
Ja, 300, niet 300, geen Airflow, 300 Airflow, 300 Niet Airflow, niet 300 Airflow. En in werkelijkheid zullen ze gewoon Town & Country terug aan de minivan-reeks toevoegen, zodat ze kunnen doen alsof ze weer een ander voertuig in de reeks hebben.

#19 ·
Het wordt moeilijk om te repliceren wat in 2004 werkte met de vorige 300-release. Ze brachten in feite een super premium sedan uit voor die tijd met meer vermogen voor ongeveer de helft of twee derde van de prijs van vergelijkbare sedans. Redelijke toegang hebben tot 350 pk was toen waanzinnig. De 300M is net met pensioen gegaan, met een maximum van 255, wat voorheen ook geweldig werd geacht. De 300 sloeg gewoon aan.

Stellantis heeft geworsteld met de waardepropositie. Ik zie ze dit uitbrengen met dezelfde prijs als een BMW of een Lucid, en me afvragen waarom het niet verkoopt. De formule die eerder werkte: meer vermogen, geweldige styling, de helft tot 2/3 prijs van vergelijkbare Duitse of luxe sedans.

#26 ·
Het wordt moeilijk om te repliceren wat in 2004 werkte met de vorige 300-release. Ze brachten in feite een super premium sedan uit voor die tijd met meer vermogen voor ongeveer de helft of 2/3 van de prijs van equivalente sedans. Redelijke toegang tot 350 pk was toen waanzinnig. De 300m werd net met pensioen gestuurd en eindigde op 255, wat voorheen ook geweldig werd geacht. De 300 sloeg gewoon aan.

Stellantis heeft geworsteld met de waardepropositie. Ik zie ze dit uitbrengen met dezelfde prijs als een bmw of een lucid, en me afvragen waarom het niet verkoopt. De formule die voorheen werkte: meer vermogen, geweldige styling, de helft tot 2/3 prijs van equivalente Duitse of luxe sedans.
Uitstekend punt!

Had de Chrysler 300 uit 2005 onder Stellantis gelanceerd, dan hadden ze hem geprijsd met een ENORME premie in plaats van een korting. Alleen al dat zou zijn waardepropositie fundamenteel hebben veranderd en het --historische-- succes hebben gedood.

Als het gaat om het prijzen van voertuigen, heeft FCA/STLA zichzelf een heel decennium in de voet geschoten.

#20 · (Edited)
Het wordt swoopy en futuristisch...het wordt Chrysler's versie van de Lucid Air.
View attachment 115132
Eerlijk gezegd, ik beschouw de Lucid Air in zekere zin als de spirituele opvolger van wat de 300 van 2005-2023 was. Het was een echt strak, ingetogen ontwerp zonder "RAWR BOZE AUTO MET SPOILERS EN KOOLSTOFVEZEL!" spul. De Lucid Air doet dat geweldig goed. Mooi strak ontwerp en waanzinnige prestaties.

Het was een beetje een "me too" met betrekking tot de Rolls Royce-ontwerpen van die tijd.
Chrysler had al in de late jaren 90 met het ontwerp van de 300 geëxperimenteerd.

1998:
Image

2000:
Image

Image

Ik denk niet dat het hun bedoeling was om RR/Bentley te kopiëren

#22 ·
De brede carrosserie van de Charger is niet nodig als dit ding geen 325-wielen heeft. Styling van de gloriedagen kan in plaats daarvan van het interieur worden overgenomen en zitinnovatie kan een prioriteit zijn.
Ik heb op Allpar verklaard dat als de Charger awd tt6 met 600 pk zou kunnen hebben, ik hem zou kopen. Tijd om mijn woorden in daden om te zetten, ik wacht gewoon op de 4-deurs.
maar - een nieuwe 300, dat zou misschien beter passen, ...

#28 ·
We kennen hun interne denkwijze voor de lancering van een Chrysler sedan niet.

Een van de mogelijkheden is dat ze, gezien de recente mislukking van de Charger EV, en in het licht van de overstap van de Charger naar ICE, besloten zouden kunnen hebben om die rol te verdelen tussen een Chrysler EV en een Dodge ICE sedan.

In theorie zou een Chrysler-variant vrij zijn van het "Muscle Car"-stigma van Dodge. Dat wil zeggen, tenminste in Chrysler's post-Marchionne "people mover"-tijdperk.

We zullen moeten afwachten of hun plan daadwerkelijk werkt. Tot nu toe hebben de Italianen en de Fransen gefaald in het uitvoeren van hun visies voor Chrysler en Dodge.

#36 ·
Als voormalig 300-eigenaar wil ik optimistisch zijn, maar ik geloof dat dit merk al de wandelende doden is. Met slechts een verdomde gedateerde minivan om te verkopen, kunnen ze niet wachten tot 2029 op een nieuw product. Het zal zijn alsof je in de tussentijd Tabants of Lada's probeert te verkopen.
Ik heb nooit iets gehad met het uiterlijk van de 300. De korte achterkant hielp niet. Maar ik denk dat een nieuwe sedan die de aandacht trekt, een alternatief zou kunnen bieden voor de eindeloze CUV's.

#40 ·
Ik vind het nog steeds bizar dat we het hebben over iets dat MOGELIJK in 2029 komt... terwijl het pas 2025 is. Hoe wanhopig zijn we wel niet geworden voor kruimels. :(

#46 ·
Dit is een van de problemen waar CDJR mee te maken heeft: Ze hebben een hoop geschiedenis om op terug te vallen. Ze blijven oude namen terugbrengen op nieuwe auto's die weinig tot niets te maken hebben met zelfs het designaspect van de voertuigen, afgezien van een vage vorm. lol Jeep's enige retro-ontwerp is de Wrangler.. maar het wordt saai omdat het al bijna een decennium op JL zit. Het is tijd voor een update die geen stickerpakket is. Dodge's enige retro-ontwerp is de Charger. We weten wat daar gebeurde. Ram verkoopt pick-ups en heeft geen retro nodig, aangezien het 'merk' pas uit 09 komt. Chrysler heeft wat? De 300? Sebring, Cirrus, Prowler, PT Cruiser, Neon? Toch kozen ze de 300. Wat dezelfde fout gaat herhalen die ze met Charger hebben gemaakt, als het een zwierige sedan wordt in plaats van een stevige, ingetogen muscle car. De gewapende bewaker van de actieheld. Als een nieuwe 300 niet die uitstraling heeft die de originele 300 had? Het gaat mislukken. Het origineel had uitstraling. Groot, blokkerig, bruut, uitstraling. Daarom denk ik dat de Charger een 300 had moeten zijn met inspiratie van de fuselage-era om de R-wing aero te behouden. Maar als je hem eruit laat zien als de Halcyon? .. gaat hij niet verkopen. Het is te veel supercar, en de Chrysler 300 is meer muscle car dan supercar. Dus ze moeten Chryslers non-minivan-uitstraling weer op de kaart zetten. En het moet er niet uitzien alsof het door de lucht zou snijden. De andere reden dat het de baby Bentley werd genoemd, was niet de domme grille, hoewel het zeker de eerste van de voertuigen met grote grille uit die tijd was. Het was omdat het uitstraling had. Dat heeft het nog steeds. Baby Bentley was voor mij altijd een verkeerde benaming, omdat het voor mij meer een Rolls Royce-uitstraling had. Arme-mensen-variant die het in het begin was, maar -- breed, geaard, gespierd. Niet de meest aerodynamisch efficiënte. Dat hoefde het niet te zijn. Dat hoeft een Rlls' ook niet.
Image

#47 ·
Persoonlijk vind ik Rolls-frontends een beetje vies, als een Lincoln die uit de hand is gelopen... maar over het algemeen ben ik het eens.

Ze blijven rondspringen. De ene dag is het 800V of niets met FSD, de volgende dag is het een nieuwe betaalbare PT Cruiser, nu is het een 300, en het is altijd te ver weg.
In godsnaam, jongens, verander gewoon de Wagoneer S in een Chrysler 300E, zodat je de trage start van de verkoop kunt omzeilen. Maak een Chrysler Newport of Saratoga of wat dan ook van de Charger, met een 2.0T of 1.6T/H of Pentastar V6 of wat dan ook het goedkoopst maar goed genoeg is. Doe gewoon al iets. We weten allemaal dat Chrysler Cadillac niet opnieuw zal uitdagen. Maserati en Alfa Romeo zullen dat proberen, hoe dom het ook is, dus laat ze. Chrysler zelf is eigenlijk maar zelden een Caddy-concurrent geweest.

#49 ·
2029? Wat een grap. Ze liegen ons in feite in ons gezicht op dit moment. Deze gans is gaar. Ze doen niets van wezenlijk belang. Wat me het meest boos maakt, is het hele team van Feuell. Zelfs na de ontslagen bij CTC heeft die plek nog steeds evenveel personeel als in de DCX-tijd, misschien zelfs meer. Wat doen ze in hemelsnaam allemaal? Ik kan me niet eens voorstellen wat voor een geldoven die plek is, die niets produceert, terwijl een bedrijf van vergelijkbare of kleinere omvang producten voor verschillende merken uitbracht, en het waren bijna volledige lijnen.