Informatie die niet toegankelijk had mogen zijn, is een hack. Of het nu triviaal was of 100 stappen en 2 jaar planning vereiste, de gegevens zijn gehackt omdat ze zijn geopend zonder uitdrukkelijke toestemming of de intentie om ze beschikbaar te maken.
Hoewel de meeste mensen denken dat een hack kwaadaardig is of een soort supernerd vereist, is het in werkelijkheid toegang krijgen tot iets waar je geen toegang toe zou moeten hebben (bijv. „een computer gebruiken om ongeautoriseerde toegang te krijgen tot gegevens in een systeem.“ -- dictionary.com)
Yup, ik heb het zojuist veranderd in “gestolen”, wat naar mijn mening accuraat is.
Veel idioten slaan dit soort dingen in platte tekst op. Dat is bijna vragen om diefstal. Maar het is erg moeilijk om dingen te versleutelen die je constant gebruikt, zonder ze niet te gebruiken. Wacht, had dat zin?
Hoe dan ook, dit soort dingen gebeuren voortdurend. Voor mij is het erger dat ze locatie- en rijstijlgegevens blijkbaar zonder uw toestemming verkopen, maar ach, dat doen mobiele telefoonbedrijven ook. Het zou allemaal illegaal moeten zijn, maar veel succes met het krijgen van een recht op privacy vandaag.