Allpar Forums banner
81 - 100 of 109 Posts
Er zijn niet al te veel opstartproblemen geweest met de Hurricane. Maar als oudere potentiële koper die graag nog een laatste nieuwe truck wil hebben voordat ik sterf, verwelkom ik de Hemi terug. Het is een vrij eenvoudig ontwerp dat ik op mijn leeftijd prefereer. Een 1500 met die erin zou alles doen wat ik maar van een pick-up kan vragen. Dus misschien ga ik shoppen als onze WL is afbetaald.
Vergeet niet dat je dezelfde opstartproblemen krijgt door de productie op te zetten in een nieuwe fabriek met nieuw (of in ieder geval nieuw voor hen) gereedschap. Ik verwacht dat de in de VS gebouwde Hemi's het eerste productiejaar meer problemen zullen hebben. Ga ervan uit dat het een "gloednieuwe motor" is, net zoals mensen huiverig zijn voor een voertuig van het eerste modeljaar. Het maakt niet uit dat we hem al hebben gebouwd, de productie-expertise voor die motor zit in een ander land.

Vergeet niet dat je dezelfde opstartproblemen krijgt door de productie op te zetten in een nieuwe fabriek met nieuw (of in ieder geval nieuw voor hen) gereedschap. Ik verwacht dat de in de VS gebouwde Hemis meer problemen zullen hebben in het eerste productiejaar. Ga ervan uit dat het een "gloednieuwe motor" is, net zoals mensen huiverig zijn voor een voertuig van het eerste modeljaar. Het maakt niet uit dat we hem al hebben gebouwd, de productie-expertise voor die motor zit in een ander land.
En tegen de tijd dat onze WL is afbetaald, zal er waarschijnlijk een jaar aan productie zijn.

Ik ben dol geweest op de Gen 3 Hemi. Ik heb er minstens vier gehad (3 5.7's en een 6.4) en ik zou mijn 6.4 voor niets anders inruilen dan MISSCHIEN een widebody Hellcat, tenzij iemand anders met een mooi uitziende, betrouwbare vierdeurs RWD sedan of WAGON (idealiter) komt. Misschien ben ik in de minderheid, maar die minderheid heeft zeker een hoop Chargers en Challengers en 300's gekocht in het afgelopen decennium.

Maar ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat het eten van een lifter in mijn achterhoofd zat (of het laten vallen van een klepzitting in mijn eerste Gen 3 06 Charger nadat beide koelventilatoren waren geknapt en mijn temperatuur kortstondig steeg). Verdomme, ik heb zelfs een tool gekocht om mijn oliefilters open te snijden om te kijken of er vuil in zat. Gelukkig was het getik in mijn 5.7 Durango ALLEEN de uitlaatspruitstukken... maar dat brengt ons bij het belangrijkste doel van dit bericht:
De Gen 3 Hemi's hebben bekende zwaktes en ze terugbrengen of ze behouden zonder ze te repareren is gewoon dom.

Zo zie ik het: ik kan een Hurricane 6 kopen die al een waslijst aan bekende problemen heeft, of de Hemi-motoren die ik al tientallen jaren heb, en de olie verversen en mijn filters open snijden... OF gewoon de Hemi houden die ik heb, want die gaat niet substantieel veranderd worden als/wanneer hij terugkomt - om nog maar te zwijgen van het feit dat ik dan alleen maar een nog hogere betaling zou hebben voor een auto waar ik bijna nooit in rijd, terwijl ik hetzelfde kan ervaren in mijn 2021.

Wil je Hemi's terugbrengen? Geweldig! Maar niet dezelfde motoren ALSJEBLIEFT. Gen 4 tijd. Maak een Hellcat-vervanger. Houd het nokkenas-in-blok-ontwerp - we hebben niets nodig zoals de modulaire serie van Ford. Maak hem van gegoten aluminium en streef naar 200 lbs lichter volledig aangekleed. Zorg ervoor dat het lifter-oliesysteem niet zuigt, EN gebruik robuustere lifters en sterkere nokkenassen. Oh, en meer omvang op de spruitstukbouten voor de LIEFDE VAN GOD. Het kan me niet schelen of je dezelfde lifters gebruikt die GM gebruikt en die lang niet zo vaak falen als de Hemi-motoren. Kleinere cilinderinhoud - je kunt nog steeds 700+ pk krijgen van minder dan 6 liter, BETROUWBAAR. De NA-versie "SRT" kan nog steeds 6 liter zijn, maar moet 550 pk NA hebben. Ik denk niet dat dat onredelijk is om te vragen, en ik zou het niet erg vinden om vermogen in het lage toerental op te offeren om het te krijgen - ik rijd in een performance sedan, geen truck. De basis niet-SRT-motor moet 4,0-5,0 liter zijn, doel 375 pk, op gewone benzine. Truckmotoren kunnen dat zijn of de 6 liter SRT-motor met gewone benzinekoppen / nokkenas / tuning / wat dan ook, net zoals er nu een truck 6.4 is.

Maak hem luid. Maak hem betrouwbaar. Misschien zelfs een beperkte oplage van 2000 auto's per jaar, gedurende 3 jaar (750 sedans, 750 coupés, 500 wagons) met een flat plane crank widebody-versie voor "Track" car fans, en zet me vandaag nog op die fabrieksbestellijst voor de widebody flat plane wagon, want ik wil er nu een. En doe een paar "Street trucks" met de SRT-motoren, 2000 twee deurs, 2000 vier deurs, VERLAAGD.

Geen financiële compensatie gewenst voor deze ideeën. Gegarandeerd dat er bootladingen verkocht worden (als ze niet geprijsd zijn als de 23 MY SRT/Scat-auto's - zie verkoop/prijssucces 2020-2022). Enige gewenste compensatie is de mogelijkheid om de wagon die ik wil, in de fabriek te bestellen. Maak hem Sinamon Stick of Plum Crazy. Bedankt. 💘

PS: Breng de Trackhawk terug.
PPS: Maak een CR-V- of RAV4-concurrent. De Hornet is er geen. Rijd in een CR-V en vraag CR-V-eigenaren waarom, als je het niet zeker weet. Dat kan je CAFE-wagenparkauto zijn voor "In case" de gezondheid terugkeert om te regeren.

Hier is hoe ik het zie: Ik kan een Hurricane 6 kopen die al een waslijst aan bekende problemen heeft die eraan komen
Dus ik hoor dit, maar zie niets om het te onderbouwen. Het thermostaatprobleem is aangepakt en software-flashes hebben andere kinderziektes opgelost die sinds de lancering zijn opgedoken. Over welke waslijst aan problemen hoor je?

PPS: Maak een CR-V- of RAV4-concurrent. De Hornet is er geen. Rijd in een CR-V en vraag CR-V-eigenaren waarom, als je het niet zeker weet. Dat kan je CAFE-vlootauto zijn voor "In case" de gezondheid terugkeert om te regeren.
De Compass debuteert eerst in Europa, maar komt dan hier en is een CRV-concurrent.

Dus ik hoor dit, maar zie niets om het te onderbouwen. Het thermostaatprobleem is aangepakt en softwareflashes hebben andere kinderziektes opgelost die sinds de lancering zijn opgedoken. Wat is deze waslijst aan problemen waar je over hoort?
Ik heb het gehoord - of het nu klopt of niet - op YouTube, gelezen op forums, etc. Als het niet klopt, dan moet het bedrijf er bovenop zitten door het als betrouwbaar te vermarkten. De EcoBoost-motoren staan erom bekend dat ze veel fatale gebreken hebben (natte distributieriemen, oliepompriemen, etc.).
De Compass debuteert eerst in Europa, maar komt dan hier en is een CRV-concurrent.
Vergelijkbaar interieurvolume, aandrijflijnopties, rijgedrag, handling, zuinigheid EN betrouwbaarheid? Niet alleen "Voldoende dichtbij"?

Vergelijkbaar interieurvolume, aandrijfopties, rijgedrag, handling, zuinigheid EN betrouwbaarheid? Niet alleen "Voldoende dichtbij"?
Je hebt ze gevraagd om een concurrent te maken, geen CRV-kloon. Ik weet niet hoe het rijdt of de betrouwbaarheid, maar het zal hybride aandrijflijnen en een vergelijkbare binnenruimte hebben. Als je een CRV-kloon verwacht, zul je zeker teleurgesteld zijn.

Dat is een deel van het probleem met het denken in het bedrijf. Als het concurreert met een marktleider, is het dan een kloon? Nee. Het hoeft geen kloon te zijn. Maar als ik teleurgesteld ben, dan lees ik dat het rommel is.

Dat is een deel van het probleem met het denken bij het bedrijf. Als het concurreert met een marktleider, is het dan een kloon? Nee. Het hoeft geen kloon te zijn. Maar als ik teleurgesteld zal zijn, dan lees ik dat het rommel betekent.
Ik zou verwachten dat een Jeep andere prioriteiten heeft dan een Honda, dat is alles. Een Chrysler-instap in dit segment, echter... dat zou een ander verhaal zijn.

Ik zou verwachten dat een Jeep andere prioriteiten heeft dan een Honda, dat is alles. Een Chrysler-instap in dit segment zou echter... een ander verhaal zijn.
Ik ben het ermee eens, een Jeep zou andere prioriteiten moeten hebben, behalve kwaliteit. Ongeacht de segmentatie van de markt waarin Jeep concurreert, moeten ze de kwaliteit evenaren.
En als Jeep de enige is die in het segment van Stellantis aanbiedt (de traag verkopende Hornet negerend), zal de vergelijking worden gemaakt en zal Jeep in veel gevallen verliezen. De verkoopcijfers vertellen helaas het verhaal.

Ik zou verwachten dat een Jeep andere prioriteiten heeft dan een Honda, dat is alles. Een Chrysler-instap in dit segment zou echter... een ander verhaal zijn.
Je zei dat het de CR-V-concurrent was. Is het een Jeep of een CR-V-concurrent?
Als het een Jeep is, is dat prima, maar waarom richt het bedrijf zich op de Jeep en niet op het markvolume dat ze hard nodig hebben?
Als het geen Jeep is, waarom heeft het dan een Jeep-badge? (Ik weet het, dit dode paard is een oude voor Allparians om te blijven slaan, maar hier ben ik...)

Je zei dat het de CR-V-concurrent was. Is het een Jeep of een CR-V-concurrent?
Als het een Jeep is, is dat prima, maar waarom richt het bedrijf zich op de Jeep en niet op het markvolume dat ze hard nodig hebben?
Als het geen Jeep is, waarom heeft het dan een Jeep-badge? (Ik weet het, dit dode paard is een oude voor Allparians om te blijven slaan, maar hier ben ik...)
Ik geloof niet dat een CRV-concurrent en een Jeep elkaar uitsluiten. Als het ongeveer dezelfde grootte en prijs heeft, vergelijkbare aandrijflijnen beschikbaar heeft en precies dezelfde carrosseriestijl heeft, dan zullen ze door de markt als concurrenten worden behandeld, ongeacht welke lijn je met de merknaam trekt.

Wat betreft de uitspraak "waarom heeft het een Jeep-badge?", verwees ik daar in mijn eerdere bericht naar - een directe punt-voor-punt-concurrent zou beter zijn onder de Chrysler-badge. Het beste scenario zou zijn dat ze allebei voertuigen in dat segment hebben die hun verschillende prioriteiten benadrukken.

Een andere site meldt dat de Hemi-productie in augustus in Dundee begint. Alles behalve de 6.4 BGE, inclusief kennelijk 5.7, 6.2 en niet-BGE 6.4. Er komen ook verbeteringen aan.

Een andere site meldt dat de Hemi-productie in augustus in Dundee begint. Alles behalve de 6.4 BGE, inclusief blijkbaar 5.7, 6.2 en niet-BGE 6.4. Er komen ook verbeteringen aan.
Ik ben benieuwd naar een aantal dingen:
1. Wat zijn de verbeteringen?
2. Waarom de 5.7L behouden als de 6.4L dezelfde productiekosten heeft?
3. Welke output zullen ze kiezen voor de 6.2L?

GROOTSTE vraag:
Wanneer de acceptatiegraad voor de HEMI overeenkomt met of lager is dan wat Ford en GM zien voor V8-opties in 1500-serie trucks, zullen de haters hier DAN EINDELIJK de Hurricane de credits geven die hij verdient? Gewoon nieuwsgierig...

FWIW - de Hurricane loopt rondjes om de Ecoboost. Hoe meer ik de HO-versie rijd, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat er elektromotoren in een sterke hybride-opstelling nodig zijn om hem nog beter te maken.

Ik ben benieuwd naar een aantal dingen:
1. Wat zijn de verbeteringen?
2. Waarom de 5.7L behouden als de 6.4L dezelfde productiekosten heeft?
3. Welke output zullen ze kiezen voor de 6.2L?

GROOTSTE vraag:
Als de acceptatiegraad voor de HEMI overeenkomt met of lager is dan wat Ford en GM zien voor V8-opties in 1500-serie trucks, zullen de haters hier DAN EINDELIJK de Hurricane de eer geven die hij verdient? Gewoon nieuwsgierig...

FWIW - de Hurricane loopt rondjes om de Ecoboost. Hoe meer ik de HO-versie rijd, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat er elektromotoren in een sterke hybride-opstelling nodig zijn om hem nog beter te maken.
Een ding dat het artikel ook zei, was dat er ook een mogelijke grotere versie in de maak is. Misschien de 7.0 die gepland was.

Ik kan niet ontkennen dat het cool zou zijn om de 426 terug te zien keren. Ik kan me voorstellen dat het ook een relatief populaire optie zou zijn, ongeacht of de Hurricane superieure prestaties heeft. Ik zie gewoon niet in hoe deze zetten niet terug zullen komen om hen ernstig in de *** te bijten wanneer de onvermijdelijke verandering in politieke prioriteiten plaatsvindt.

• Like
Reactions: tlc and World14
Gezien het huidige klimaat denk ik niet dat ze een keuze hebben. Ze zijn in de business om producten te verkopen, en als je producten niet hebben wat mensen willen, verkoop je er niet veel.

Ik kan niet ontkennen dat het gaaf zou zijn om de 426 terug te zien. Ik kan me voorstellen dat het ook een relatief populaire optie zou zijn, ongeacht of de Hurricane superieure prestaties heeft. Ik zie gewoon niet in hoe deze zetten niet terug zullen komen om ze ernstig te bijten in de *** wanneer de onvermijdelijke verandering in politieke prioriteiten plaatsvindt.
Als er een motor met een grotere cilinderinhoud in ontwikkeling is, zou het logischer zijn dat deze de BGE 6.4-vrachtwagenmotor vervangt.

81 - 100 of 109 Posts