Ik ben dol geweest op de Gen 3 Hemi. Ik heb er minstens vier gehad (3 5.7's en een 6.4) en ik zou mijn 6.4 voor niets anders inruilen dan MISSCHIEN een widebody Hellcat, tenzij iemand anders met een mooi uitziende, betrouwbare vierdeurs RWD sedan of WAGON (idealiter) komt. Misschien ben ik in de minderheid, maar die minderheid heeft zeker een hoop Chargers en Challengers en 300's gekocht in het afgelopen decennium.
Maar ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat het eten van een lifter in mijn achterhoofd zat (of het laten vallen van een klepzitting in mijn eerste Gen 3 06 Charger nadat beide koelventilatoren waren geknapt en mijn temperatuur kortstondig steeg). Verdomme, ik heb zelfs een tool gekocht om mijn oliefilters open te snijden om te kijken of er vuil in zat. Gelukkig was het getik in mijn 5.7 Durango ALLEEN de uitlaatspruitstukken... maar dat brengt ons bij het belangrijkste doel van dit bericht:
De Gen 3 Hemi's hebben bekende zwaktes en ze terugbrengen of ze behouden zonder ze te repareren is gewoon dom.
Zo zie ik het: ik kan een Hurricane 6 kopen die al een waslijst aan bekende problemen heeft, of de Hemi-motoren die ik al tientallen jaren heb, en de olie verversen en mijn filters open snijden... OF gewoon de Hemi houden die ik heb, want die gaat niet substantieel veranderd worden als/wanneer hij terugkomt - om nog maar te zwijgen van het feit dat ik dan alleen maar een nog hogere betaling zou hebben voor een auto waar ik bijna nooit in rijd, terwijl ik hetzelfde kan ervaren in mijn 2021.
Wil je Hemi's terugbrengen? Geweldig! Maar niet dezelfde motoren ALSJEBLIEFT. Gen 4 tijd. Maak een Hellcat-vervanger. Houd het nokkenas-in-blok-ontwerp - we hebben niets nodig zoals de modulaire serie van Ford. Maak hem van gegoten aluminium en streef naar 200 lbs lichter volledig aangekleed. Zorg ervoor dat het lifter-oliesysteem niet zuigt, EN gebruik robuustere lifters en sterkere nokkenassen. Oh, en meer omvang op de spruitstukbouten voor de LIEFDE VAN GOD. Het kan me niet schelen of je dezelfde lifters gebruikt die GM gebruikt en die lang niet zo vaak falen als de Hemi-motoren. Kleinere cilinderinhoud - je kunt nog steeds 700+ pk krijgen van minder dan 6 liter, BETROUWBAAR. De NA-versie "SRT" kan nog steeds 6 liter zijn, maar moet 550 pk NA hebben. Ik denk niet dat dat onredelijk is om te vragen, en ik zou het niet erg vinden om vermogen in het lage toerental op te offeren om het te krijgen - ik rijd in een performance sedan, geen truck. De basis niet-SRT-motor moet 4,0-5,0 liter zijn, doel 375 pk, op gewone benzine. Truckmotoren kunnen dat zijn of de 6 liter SRT-motor met gewone benzinekoppen / nokkenas / tuning / wat dan ook, net zoals er nu een truck 6.4 is.
Maak hem luid. Maak hem betrouwbaar. Misschien zelfs een beperkte oplage van 2000 auto's per jaar, gedurende 3 jaar (750 sedans, 750 coupés, 500 wagons) met een flat plane crank widebody-versie voor "Track" car fans, en zet me vandaag nog op die fabrieksbestellijst voor de widebody flat plane wagon, want ik wil er nu een. En doe een paar "Street trucks" met de SRT-motoren, 2000 twee deurs, 2000 vier deurs, VERLAAGD.
Geen financiële compensatie gewenst voor deze ideeën. Gegarandeerd dat er bootladingen verkocht worden (als ze niet geprijsd zijn als de 23 MY SRT/Scat-auto's - zie verkoop/prijssucces 2020-2022). Enige gewenste compensatie is de mogelijkheid om de wagon die ik wil, in de fabriek te bestellen. Maak hem Sinamon Stick of Plum Crazy. Bedankt. 💘
PS: Breng de Trackhawk terug.
PPS: Maak een CR-V- of RAV4-concurrent. De Hornet is er geen. Rijd in een CR-V en vraag CR-V-eigenaren waarom, als je het niet zeker weet. Dat kan je CAFE-wagenparkauto zijn voor "In case" de gezondheid terugkeert om te regeren.