Allpar Forums banner

07 N.v.t. automatische basis wisselstroom veroorzaakt misser

385 views 6 replies 4 participants last post by  Rick in PA  
#1 ·
2007 niet-turbobase model automaat met 120.000 mijl. Auto rijdt geweldig met de airconditioner uit, maar hij valt af en toe terug naar 300 RPM wanneer de AC-compressor inschakelt. Heeft een nieuwe afstelling met bougies, kabels en bobine. Ik heb PCM's vervangen door een bekende goede en het gebeurt nog steeds. Het lijkt temperatuurgerelateerd te zijn, want als de auto koud is, begint de misser pas 4 tot 6 minuten nadat hij is gestart. Ik heb ook continuĂŻteitscontroles uitgevoerd tussen de koppeling/druksensoren en pcm. Ik weet het op dit moment niet meer, dus alle begeleiding en hulp zou gewaardeerd worden. Heel erg bedankt.

#2 ·
. . . . 2007 nonturbo basismodel automaat met 120.000 mijl. Auto rijdt geweldig met de airconditioner uit, maar hij zakt af naar 300 RPM af en toe wanneer de AC-compressor inschakelt. Heeft een nieuwe afstelling met bougies, kabels en bobine. Ik heb PCM's vervangen met een bekende goede en het gebeurt nog steeds. Het lijkt temperatuurgerelateerd te zijn, want als de auto koud is, begint de misser pas 4 tot 6 minuten nadat hij is gestart. . . .
Je moet de zuig- en afvoer drukken op het airconditioningsysteem controleren wanneer de compressor is ingeschakeld. Misschien is het systeem overladen, wat een belasting op de motor zou veroorzaken? Misschien is de compressor aan het falen en trekt hij de motor naar beneden?

. . . . Ik heb ook continuĂŻteitscontroles uitgevoerd tussen de koppeling/druksensoren en pcm. Ik ben er momenteel met stomheid geslagen, dus elke begeleiding en hulp zou gewaardeerd worden. . . . .
Tussen de koppeling / druksensoren slaat nergens op???

#5 ·
Het is mogelijk dat geen enkele AC-component defect is.
Ik had een vergelijkbaar probleem met een 92 Daytona. Het bleek zowel een gedeeltelijk kortgesloten koelventilatormotor te zijn, als een intermitterende kortsluiting in de bedrading van de ventilator. Het vervangen van de koelventilator en het omzeilen van de bedrading van de ventilator met een aparte relais en bedrading heeft het probleem opgelost.
Wat er gebeurde, was dat de koelventilator aangaat wanneer de airconditioning wordt ingeschakeld, dus het gebeurde niet alleen bij een warme motor, maar ook op de snelweg wanneer de airconditioningcompressor werd ingeschakeld. En de kortsluiting was zo erg dat deze de accuspanning ogenblikkelijk naar ongeveer 10 volt liet zakken, waarna deze weer omhoog sprong. Het duurde 4 maanden om de diagnose volledig te stellen en te repareren.
Om dit te testen, koppelt u de koelvloeistoftemperatuursensor los bij stationair draaien en kijkt u of de auto afslaat wanneer de ventilator aangaat. Als u vervolgens toegang heeft tot een stroomtang, controleer dan hoeveel stroom de ventilator trekt wanneer deze aangaat. Bij mij was het een piek van 36 ampère en een constante stroom van 13 ampère. Toen ik de ventilator verving, daalden deze waarden tot een derde.

owns 2011 Chrysler 200 Limited
#6 ·
Bedankt jongens voor de reacties en de hulp bij het vinden van het probleem. Het blijkt dat het de koelventilator was. De vorige eigenaar had het systeem overladen, want er stond meer dan 130 pond druk op de lagedrukpoort voordat de airconditioning werd ingeschakeld. Ik heb de 134a teruggewonnen en er zat 28 ounces in het systeem, wat 10 ounces meer is dan nodig was. Toen ik de 134a terugwon en er 28 ounces in het systeem zaten, wat 10 ounces meer is dan nodig was. Toen ik begon met het opladen van het systeem, merkte ik dat de koelventilator ongeveer drie minuten na het opladen stopte met werken. Toen begon de motor weer te sputteren. Het lijkt erop dat de ventilatorunit is vervangen, maar de twee relais zijn originele onderdelen. Ik ga de relais vervangen en kijken wat er gebeurt voordat ik de hele ventilatorunit vervang. Nogmaals bedankt voor de reacties en de hulp.