Helaas niet bijzonder positief.
Wat is er voor de media om op te pikken? Ze zeiden altijd dat zowel Chrysler als Jeep STLA Large EV SUV's zouden krijgen. Ze hebben zojuist het Chrysler C6X-project geannuleerd, er waren de hele tijd mensen die eraan werkten.Precies wat ik zei. De gelijkenis tussen de twee is onmiskenbaar. Waarom pikt de media dit niet op?
Ze hebben dit van Chrysler gejat en aan Jeep gegeven. Waarom? Alleen de mor, ik bedoel, de pakken, bij STLA weten het.
Dat was zeker het geval tot halverwege de jaren 2000.Ik denk dat mijn geheugen me niet goed heeft gediend. Ik ben er vrij zeker van dat ik lezerscommentaren heb gelezen die hen bekritiseerden omdat ze altijd BMW kozen in elke vergelijking.
Het PRECIES dezelfde voertuig? Nee. Het idee en wat er ook maar aan onderzoek is gedaan voor de Airflow? Daar durf ik wel 'ja' op te wedden.De Jeep werd een tijdje geleden al getoond, en hoewel er overeenkomsten zijn, lijkt de Airflow langer en lager te zijn. Ik ken de specificaties niet, dus ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat dit zomaar aan Jeep is geschonken
Ze werden beide voor het eerst getoond in 2022 IIRC, dus samen ontwikkeld, zeker! Maar al het onderzoek van de Airflow overnemen voor Jeep? Daar zou ik niet op durven wedden, aangezien ze beide tegelijkertijd in ontwikkeling waren... de ene haalde de productie wel, terwijl de andere een andere kant op ging.Het PRECIES dezelfde voertuig? Nee. Het idee en al het onderzoek dat voor de Airflow is gedaan? Daar zou ik op durven wedden.
Precies. Ik vraag me af of we ooit nog de C6X zullen zien. Jammer dat het het einde haalde om geannuleerd te worden, net als de Chrysler crossover die afgeleid was van de Pacifica.Ze werden beide voor het eerst getoond in 2022 IIRC, dus samen ontwikkeld, zeker! Maar al het Airflows-onderzoek voor Jeep gebruiken? Daar zou ik niet op wedden, aangezien ze beide tegelijkertijd in ontwikkeling waren... de ene bleef gewoon in productie, terwijl de andere een andere kant op ging.
Voor zover ik me kan herinneren, werd de Chrysler Airflow rondgezeuld en dood gefocust, op een manier die de Jeep niet deed.Ze werden beide voor het eerst getoond in 2022 IIRC, dus samen ontwikkeld, zeker! Maar al het Airflows-onderzoek voor Jeep nemen? Daar zou ik niet op wedden, aangezien ze beide tegelijkertijd in ontwikkeling waren... de ene bleef gewoon in productie, terwijl de andere een andere kant op ging.
Het intensieve focusgroepgedeelte begon pas toen Christine besloot het Airflow-ontwerp te veranderen. De Airflow werd weliswaar op autoshows getoond, maar het was ook bedoeld als het lanceringsvoertuig voor de wedergeboorte van Chrysler.Voor zover ik me kan herinneren, werd de Chrysler Airflow rondgezeuld en dood gefocust, op een manier die de Jeep niet deed.
Tenzij STLA Chrysler gewoon als lokaas gebruikt om Jeep-productideeën te testen...
Misschien hoopten ze gewoon dat de naam "Airflow" de Wagoneer-naamwedstrijd zou hebben gewonnen, en zo twee vliegen in één klap sloegen.Voor zover ik me herinner, werd de Chrysler Airflow rondgereden en dood gefocust, op een manier die de Jeep niet deed.
Tenzij STLA Chrysler gewoon als lokaas gebruikt om Jeep-productideeën te testen...
Ze lanceren het tenminste meteen.Ook zou de Chrysler de Amerikaanse lancering moeten zijn voor STLA Brain en 800v-architectuur, die op de Wagoneer S. ontbreekt.
Ik denk dat de eerste auto op onze kusten met dat spul nu de Giulia en Stelvio zullen zijn. 😑
Misschien 15 jaar geleden. De trieste waarheid is dat de naam Chrysler weinig betekent.Helaas is "...meer premium dan een Cadillac of een Tesla" niet waar Jeep voor staat. Als dat is wat ze wilden nastreven, had het een Chrysler moeten zijn.
Deze "Jeep", als het dat al is, moest achter Rivian aan.
Maar we weten allemaal dat dat niet is waar de Europese hoofden van STLA mee bezig zijn...
ELK FCA-merk is sterk verwaterd, inclusief Jeep en Ram.Misschien 15 jaar geleden. De trieste waarheid is dat de naam Chrysler weinig betekent.
De stout lijst is heel gemakkelijk om op te komen, moeilijk om af te komen!Echte recensies gebeuren altijd nadat de fabrikant niet meer over je schouder hangt met een charcuteriebord in de ene hand en een stout lijstje in de andere.
Ik weet niet zeker of ik het eens ben, in ieder geval niet in de VS.ELK FCA-merk is sterk verwaterd, inclusief Jeep en Ram.
We meten de gezondheid van het merk aan de hand van een maatstaf genaamd mening, dat is het % van de nieuwe voertuig-intenties die bereid zijn om ze "uitstekend" te beoordelen: Mening is een sterke voorspeller van aankoopintenties.Ik weet niet zeker of ik het eens ben, althans in de VS.
Ik ben eigenlijk benieuwd waar Ram verwaterd is. Afgezien van het feit dat er geen kleine en middelgrote vrachtwagen is, is het moeilijk om een portfolio van 3 producten te verwateren. (HD & SD trucks + Cargo Vans + RHO)
Jeep is verwaterd omdat het nu alles probeert te doen. EV (Wagoneer) - off-road (JL+Trailhawks) - truck (JLT) - on-road (GC, Compass, Avenger) - muscle (Trackhawk)
Dodge & Chrysler kunnen niet verwaterd worden. Ze maken niet genoeg verschillende voertuigen. Een busje met 3 namen is nog steeds hetzelfde busje. Het zijn verheerlijkte uitrustingsniveaus; en Dodge stelt het alleen uit om de Durango te schrappen omdat het het enige puur op benzine rijdende voertuig is dat nog over is. Hornet is hybride en Charger is EV. Ze willen dat mensen denken dat Dodge muscle is, maar er is niet veel van de 'broederschap' meer over om te verkopen. Daarom heeft het nog steeds de V8-compatibiliteit.
En Fiat/Alfa/Lancia/Maserati.ELK FCA-merk is sterk verwaterd, inclusief Jeep en Ram.
Jeep heeft op dit moment oneindig veel meer waarde dan Chrysler. Is er nog één persoon in het land die een Chrysler wil rijden? Ik krijg regelmatig complimenten over mijn Jeep. Dat gebeurt niet als ik in een Chrysler rijd.ELK FCA-merk is sterk verwaterd, inclusief Jeep en Ram.
Precies, er was een tijd dat mensen niet dachten dat een Range Rover Evoque de moeite waard was om het RR-merk te dragen vanwege het FWD-unibody-ontwerp, maar het werd algemeen aanvaard.Jeep heeft op dit moment oneindig meer waarde dan Chrysler. Is er nog één persoon in het land die een Chrysler wil rijden? Ik krijg regelmatig complimenten over mijn Jeep. Dat gebeurt niet als ik in een Chrysler rijd.
Zoals ik al zei, noem me gek, maar ik koop veel Jeeps. Het kan me geen bal schelen of een Wagoneer S naast mijn Wrangler komt met een Jeep-naam erop. Misschien komt hij op een dag zelfs wel in mijn oprit te staan. Zolang het maar een kwaliteitsvoertuig is dat verkoopt. En zolang ze de Wrangler en andere vergelijkbare modellen blijven maken. Als de Wagoneer S betekent dat ze de Wrangler zachter maken, is dat een ander verhaal.
De bekendheid verdwijnt telkens als Dodge besluit een nieuwe auto nodig te hebben en daarvoor een nieuwe retro-naam gebruikt in plaats van één naam te behouden zoals de anderen doen. Het is een groot probleem in de perceptie. Het laat zien dat ze niet bereid zijn te investeren in de geschiedenis buiten Jeep. Als ze Dart Neon hadden genoemd, was het misschien beter overgekomen. Bij de andere merken is de logica: "Ze maken de corolla/mustang/civic, etc. al sinds de jaren 60/70, of Nissan met zijn Sentra/Altima bestaat al sinds de jaren 90... dus het zijn best goede auto's", vooral als ze niet heel veel veranderen in de formule voor het maken van een auto.Het probleem is dat bekendheid consumenten weliswaar helpt een mening te vormen, maar niet garandeert dat hun mening positief zal zijn. Toyota en Honda hebben bijvoorbeeld normaal gesproken 90% van de mensen die bekend zijn met hun merken die ze uitstekend vinden, terwijl dat bij Chevrolet en Ford slechts ongeveer 70% is. Voor Nissan ligt dat percentage dichter bij 60%.
Hoe dan ook, de merken Dodge en Chrysler zijn niet alleen verwaterd door hun smalle portfolio's, maar ook omdat ze degenen die bekend zijn met hun producten er niet van hebben kunnen overtuigen dat ze uitstekend zijn. Hetzelfde geldt voor Jeep en Ram, zij het in mindere mate.
Reclameboodschappen zoals bandenburn-outs (Dodge) of springen door plassen (Jeep) zien er leuk uit op tv en sociale media, maar doen niets om consumenten ervan te overtuigen dat ze "uitstekend" zijn om te bezitten.