Allpar Forums banner
21 - 39 of 42 Posts
Ik denk dat deze post de mensen ver over hun hoofd ging 😆 (probeer hier geen hellkitten te bouwen) vroeg gewoon wat winst iemand PERSOONLIJK heeft opgemerkt van een tune en pcm installatie in een 19 3.6l v6.. geen supercharger, geen nokkenas, niet spuiten!! Gewoon een tune en pcm unlock van 1000 dollar in een vergelijkbare build...
Het lijkt erop dat de antwoorden die je van ons hebt gekregen, je eigenlijk boven de pet zijn gegaan. Je kwam hier voor deskundig advies en het is duidelijk dat je het antwoord dat je wilde niet hebt gekregen.

Een tune doet in feite niets meer dan de timing opvoeren, wat meestal destructieve pre-ontsteking veroorzaakt. Zelfs een aangepaste tune brengt je alleen maar naar de niveaus die de standaard V6-AWD Charger Pursuit heeft. Een Pursuit ECM zou in jouw geval niet werken, omdat het '19 Pursuit-model nog steeds de A580 5-traps automaat gebruikte (niet compatibel met de 845RE in de jouwe), en de 2021+ modellen zijn de 850RE en alleen AWD (ook niet compatibel met jouw '19).

Alles wat merkbaar zou helpen, zonder de garantie en/of betrouwbaarheid van de auto te schenden, kost ruim 1000 dollar alleen al aan onderdelen. Ervan uitgaande dat de onderdelen beschikbaar zouden zijn, zonder de arbeid te tellen die nodig is voor de meeste grotere klussen.

Dat is eigenlijk alles wat er is. Je kunt de fakkel en de lasser pakken en er de Batmobile van maken, maar bij vrijwel elke nieuwere auto is het idee om gewoon onderdelen uit de winkel te schroeven om hem een beetje wakker te maken, simpelweg niet mogelijk.

We hebben heel vaak met deze vragen te maken (en we zijn eraan gewend dat onze antwoorden worden afgewezen, gevolgd - na enige tijd - door vragen van de OP's over hoe ze hun hackklussen kunnen corrigeren).
De ingenieurs hebben deze auto's geoptimaliseerd voor de beste prestaties op de weg die ze onder de wet kunnen halen. Dat is een simpel feit.
Het beste wat je kunt doen, is het gewoon met rust laten en erin rijden.

Dat biedt geen enkel voordeel ten opzichte van de standaardinlaat. Sterker nog, het kan zelfs water opscheppen als je een grote plas of overstroming tegenkomt, waardoor de motor vast kan komen te zitten.

Discussion starter · #23 ·
Het lijkt erop dat de antwoorden die je van ons hebt gekregen, je eigenlijk boven de pet zijn gegaan. Je kwam hier voor deskundig advies en het is duidelijk dat je het antwoord dat je wilde niet hebt gekregen.

Een afstelling doet niet meer dan de timing opvoeren, wat meestal destructieve pre-ontsteking veroorzaakt. Zelfs een aangepaste afstelling brengt je alleen maar op het niveau dat de standaard V6-AWD Charger Pursuit heeft. Een Pursuit ECM zou in jouw geval niet werken, omdat het '19 Pursuit-model nog steeds de A580 5-versnellingen automaat gebruikte (niet compatibel met de 845RE in de jouwe), en de 2021+ modellen zijn de 850RE en alleen AWD (ook niet compatibel met jouw '19).

Alles wat merkbaar zou helpen, zonder de garantie en/of betrouwbaarheid van de auto te schenden, kost ruim 1000 dollar alleen al aan onderdelen. Ervan uitgaande dat de onderdelen beschikbaar zouden zijn, de arbeidskosten voor de meeste grotere klussen niet meegerekend.

Dat is eigenlijk alles wat er is. Je kunt de fakkel en de lasser erbij pakken en er de Batmobile van maken, maar bij vrijwel elke nieuwere auto is het idee om gewoon onderdelen uit de winkel te schroeven om hem een beetje wakker te maken, gewoonweg niet mogelijk.

We hebben heel vaak met deze vragen te maken (en we zijn eraan gewend dat onze antwoorden worden afgedaan, gevolgd - na enige tijd - door vragen van de OP's over hoe ze hun hackklussen kunnen corrigeren).
De ingenieurs hebben deze auto's geoptimaliseerd voor de beste prestaties op de weg die ze onder de wet kunnen bereiken. Dat is een simpele feit.
Het beste wat je kunt doen, is het gewoon met rust laten en erin rijden.
Nou ja, het is wat het is. Ik kan gewoon niet geloven dat dit grijze gebied van deze 300's voor altijd zo moeilijk te begrijpen zal zijn of onmogelijk te begrijpen is. En begrijp me goed, ik spreek alleen vanuit logica... duizend kan ik uitgeven, maar totdat ik iemand vind die het kan tunen en ik bewijs op papier heb van winst, zullen we het nooit weten... (voorlopig)

Discussion starter · #24 ·
Dat biedt geen enkel voordeel ten opzichte van de standaard inlaat. Sterker nog, het kan zelfs water opscheppen als je een grote plas of overstroming tegenkomt, wat de motor kan hydrolocken.
Het houdt in feite net zoveel hete lucht buiten als het standaardfilter, alleen met een aftermarket CAI.. Ik zal zeggen dat het de motor- en koelvloeistoftemperatuur heeft verbeterd sinds ik de installatie heb gedaan, zelfs in druk verkeer (ik woon in Houston) loopt mijn koelvloeistoftemperatuur niet zo heet als vroeger... maar terug naar het oorspronkelijke gesprek, ik snap het, er is "niets" dat ik kan doen om enige winst te behalen met deze auto... en ik heb meerdere voertuigen, dus ik neem hem niet mee als we harde regen verwachten, de mesh die ik op de ingang van de luchtslang heb geplaatst niet meegerekend als ik vuil of lichte regen tegenkom...

Hier is het grote probleem: veel van de tunerzaken hebben onlangs een boete gekregen voor het uitvoeren van aanpassingen die de emissiecontroles ongedaan maakten of elimineerden. Veel minder plaatsen zullen waarschijnlijk in de toekomst actief zijn in de tuning-business.
Omdat er minder mensen zijn die een Chrysler 300 tunen, zoek je naar beoordelingen van V6 Charger- en Challenger-eigenaren van de opties die je wilt volgen. Als het voor die auto's werkt, werkt het ook voor de jouwe. Maar wees je ervan bewust. Als ik het was, zou ik dyno- of timeslips willen zien om het te onderbouwen. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die er niet over opschept hoeveel hun aanpassingen hebben geholpen volgens de onwetenschappelijke "butt dyno".

Discussion starter · #26 ·
Ik begrijp wat je zegt, maar de V6-auto's zijn niet af te stellen auto's. Er kan niet worden getuned. Ze zijn zo optimaal als ze kunnen zijn binnen de grenzen van de staats- en federale eisen voor brandstofverbruik en emissies. Het aanpassen van de inlaat en uitlaat om (wat u denkt) beperkingen te verwijderen, zal uw prestaties schaden.

Zoals anderen al hebben gezegd, zijn veel voorkomende mods (zoals een "koude luchtinlaat") eigenlijk nadelig voor de prestaties en de werking van de auto.
Kijk, dat begrijp ik. Als het gewoon niet kan vanwege bepaalde bouwstandaarden die Chrysler heeft gehanteerd, dan is het goed, dan snap ik het helemaal, maar het is nog steeds gewoon onwerkelijk 😆 dat je absoluut niets aan een motor kunt doen (behalve superchargers, nos nokkenassen enz.) om hem een paar pk's en koppel meer te laten duwen 😞 Ik had in 2011 een 95 Chevy single cab v6 en ik heb die kleine 4.3 v6 motor gemodificeerd, er was al wat aan gedaan, ik ben er gewoon mee doorgegaan lol, hij had betere injectoren/headers/volledige uitlaat/CAI/Ik heb het achterdifferentieel vervangen/afgesteld/elektrische ventilatoren gebruikt/performance bougies Ik heb er veel aan gedaan dat die 4.3 in de 2e versnelling piepte en op een goede dag de 3e een klein piepje gaf Ik had vrienden die experimenteerden op hun chevys dus onderdelen waren gemakkelijk te verkrijgen maar man toen ik je vertel dat ik de 350s en 454 chevy trucks gemakkelijk versloeg ze hadden geen kans ik zou langzaam langs de mustangs 00-10GTs beide modellen trekken. die truck zou ongeveer 135/140 duwen van wat me werd verteld De snelheidsmeter stopte bij 100 en ging uiteindelijk kapot 😂 .. dus ik ben gewoon ongelovig denk ik...en voor die Chevrolet ging de motor uiteindelijk bye bye en begon hard te klappen als fu😆

[zie, dat begrijp ik. Als het gewoon niet kan vanwege bepaalde bouwstandaarden die Chrysler hanteerde, dan oké, dan snap ik het helemaal, maar het is nog steeds gewoon onwerkelijk 😆 dat je absoluut niets aan een motor kunt doen (behalve superchargers, nos nokkenassen etc.) om er een paar pk's en koppel meer uit te persen 😞 Ik had in 2011 een 95 Chevy single cab v6 en ik heb die kleine 4.3 v6 motor gemodificeerd, er was al wat aan gedaan, ik heb het gewoon verder uitgebouwd lol hij had betere injectoren/headers/volledige uitlaat/CAI/Ik heb het achterdifferentieel vervangen/afgesteld/elektrische ventilatoren gebruikt/performance bougies Ik heb er veel aan gedaan, die 4.3 zou 2 versnellingen piepen en op een goede dag zou de 3e een klein piepje geven, ik had vrienden die experimenteerden met hun chevys dus onderdelen waren gemakkelijk te verkrijgen, maar man, als ik je zeg dat ik de 350's en 454 chevy trucks gemakkelijk nam, ze hadden geen kans, ik zou de mustangs 00-10GT's, beide modellen, langzaam inhalen. Die truck zou ongeveer 135/140 pk leveren, naar wat mij verteld is. De snelheidsmeter stopte bij 100 en ging uiteindelijk kapot 😂 .. dus ik ben gewoon ongelovig denk ik...en voor die Chevrolet ging de motor uiteindelijk bye bye en begon hard te klappen als fu😆
Het verschil tussen 1995 en nu is dat de computerkracht exponentieel is gegroeid voor fabrikanten om te gebruiken tijdens de ontwikkeling en terwijl de motor draait, wat betekent dat een moderne motor veel meer geoptimaliseerd is voor zowel vermogen als zuinigheid dan wat dan ook in 1995. De "gemakkelijke" dingen zijn nu al in het ontwerp opgenomen.

Discussion starter · #28 ·
Hier is het grote probleem - veel van de tuner shops hebben onlangs een boete gekregen voor het uitvoeren van aanpassingen die emissiecontroles teniet deden of elimineerden. Veel minder plaatsen zullen waarschijnlijk in de toekomst in de tuning business actief zijn.
Omdat er minder mensen zijn die een Chrysler 300 tunen, zoek naar reviews van V6 Charger- en Challenger-eigenaren van de opties die je wilt volgen. Als het werkt voor die auto's, werkt het ook voor de jouwe. Maar wees je ervan bewust. Als ik het was, zou ik dyno- of timeslips willen zien om het te onderbouwen. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet opschept over hoeveel hun aanpassingen hebben geholpen volgens de onwetenschappelijke "butt dyno".
Hier in Texas zijn ze overal, vooral in Houston, het is gewoon een grijs gebied rond de 2018+ 300 waar je geen onderwerpen over vindt en het is gek, allemaal vanwege het pcm-probleem..en als je dat wel doet, is er geen geschiedenis of achtergrondverhaal, alleen een doodlopend forum of video. Net als de geschiedenis van de sprintex, veel grijs gebied eromheen met de 300's, maar Jeeps hebben ze allemaal op hun 3.6 hetzelfde met de ripp op de charger/Challenger, het was pas sinds kort dat meer mensen ze op hun 300's begonnen te zetten en het documenteerden

Discussion starter · #29 ·
Het verschil tussen 1995 en nu is dat de computerkracht exponentieel is gegroeid voor fabrikanten om te gebruiken tijdens de ontwikkeling en terwijl de motor draait, wat betekent dat een moderne motor veel meer geoptimaliseerd is voor zowel vermogen als zuinigheid dan alles in 1995. De "eenvoudige" dingen zijn nu al in het ontwerp opgenomen.
Ik snap je, je kunt in principe niets verbeteren wat al maximaal is verbeterd. Nou, dat is gek en ik ga geen zuigers, drijfstangen, nokkenassen herbouwen of een supercharger krijgen. Nu is die kosten logisch gezien niet logisch en daar ben ik het mee eens, ik betaal het liever af en houd het redelijk basic. Ik zal mezelf terugvinden in een muscle car, waarbij ik meer neig naar een 17 z06. Als ik een 8 zou kopen, had ik een 14/15 Chrysler 392 gekocht, maar dat is een grote hoeveelheid misbruik die hij had kunnen verdragen en ik ben niet bereid om te dealen met dure hoofdpijn die meestal geparkeerd zal staan..

Misschien vindt u een premium brandstoftuning. De standaardkalibratie is voor normale brandstof en vertraagt de timing als er een pingel is. Ik weet niet of iemand er een heeft ontwikkeld voor de 3.6, maar het zou een ontgrendelde PCM vereisen.

Discussion starter · #31 ·
Je zou een premium brandstoftuning kunnen vinden. De standaard kalibratie is voor gewone brandstof en vertraagt de timing als er een pingel is. Ik weet niet of iemand er een heeft ontwikkeld voor de 3.6, maar het zou een ontgrendelde PCM vereisen.
Ik heb gelezen dat de meeste mensen een brandstofinjector en brandstofpomp swap suggereren als ze de trinity 2 premium gas tune krijgen met een ontgrendelde pcm, daar was ik zeker naar op zoek. Zeer kleine winsten voor een paar duizend dollar

Dat zegt alles.

We krijgen hier bij Allpar veel van dat. "Ik heb net mijn auto tot in de hel gehackt, en nu loopt hij niet. Help me alsjeblieft uit te zoeken waarom hij niet sneller is dan een Hellcat !!!"

Zoals anderen al hebben opgemerkt, zijn de enige "mods" die je kunt maken, zonder duizenden uit te geven, het vastschroeven (of illegaal verwijderen) van rommel die alleen maar meer lawaai oplevert.

Maar het wordt erger. Het aanpassen van een van deze nieuwere auto's zal vrijwel zeker de garantie ongeldig maken, en geen enkele dealer zal het zelfs maar aanraken als de uitlaat of de ECM is gemankeerd.

Je zit zeker vast aan dit ding. Je zult het niet kunnen inruilen, en niemand anders zal het willen, tenzij je duizenden uitgeeft om het terug te brengen naar de originele staat. Het idee om er op een gegeven moment in de toekomst een V8 in te plaatsen, is geen realistisch plan. Je zou een hele auto nodig hebben om dat te bereiken, met de kennis die nodig is om alle juiste onderdelen over te zetten, en de mogelijkheid om het allemaal te laten werken.

Het is, zoals ze zeggen, jouw auto, doe wat je wilt. Maar - zoals zoveel anderen, ben je hier gekomen om advies te vragen.

Beste advies? Laat het met rust en rijd ermee.
Ik ben volwassen geworden in de jaren 1960 en begin jaren 1970. Ik herinner me de hoog gecomprimeerde V8's die destijds algemeen verkrijgbaar waren in de grotere auto's, vooral voordat de compressie een duik nam in de modellen van 1972. Ik lees waar de 440 Commando-motoren en 440 Sixpack-motoren tussen de 305 en 330 RWHP produceerden.

Car and Driver reed een zeer lage kilometerstand, volledig standaard 2019 Charger RT op de dyno om de pk-claims te verifiëren die veel lezers hadden gepost. Vanwege dyno-problemen realiseerden ze 305-310 RWHP op de aanbevolen mid-grade 89-90 E10 en 315-320 RWHP op 93 E10. Ze vonden dat de auto waarschijnlijk betere cijfers zou hebben zodra hij goed was ingereden.

Ik twijfel niet aan deze cijfers op mijn 2020 300s 5.7. Nog steeds een eindje verwijderd van goed ingereden te zijn en loopt uitstekend op 93 E0. Ik ben echt onder de indruk van het uitlaatontwerp. Crossover tussen de dempers en een x-pipe-achtig ontwerp waarbij de pijpen door het achterste CatCon-apparaat gaan. 300 is stil en ademt goed - een waar genoegen om in te rijden. Ik reed mijn deel van 383 - 440 Furys - Newports - Polaras - Monacos voordat ze werden geëmasculeerd. En mijn 2020 is in alle opzichten veel moderner.

Amerika zal een geweldige auto verliezen wanneer de LX-productie eind 2023 - begin 2024 stopt.

Image

De eerdere LX-auto's en de huidige LD 300/Charger en LA Challenger brachten RWD-prestaties terug bij Chrysler, dat het 15 jaar zonder had gedaan, nadat ze de M.body in medio '89 hadden laten vallen.

We weten allemaal dat ze hun eigenaardigheden hebben, samen met enkele resterende onderhoudsproblemen, maar ze blijven populair bij zowel particuliere als fleetklanten (Pursuit-modellen waren uitverkocht in 2020, '21 en '22 en zullen waarschijnlijk op dag 1 voor 2023 uitverkocht zijn).

Je hebt mijn punt over het rotzooien met auto's perfect herhaald. Vroeger, toen we alleen carburateurs hadden, konden we er veel mee doen. Op een Chrysler konden we die Thermoquad 1000 verschillende manieren afstellen, en hetzelfde met de ontsteking. Uitlaat was meestal eenvoudig, de meeste HP-modellen hadden al dubbele uitlaat. Veel mensen gooiden er een set hookers op en gingen.

Deze nieuwe auto's hebben dat allemaal al. Ze hebben fabrieksmatige koude lucht. De ECM regelt de mengsels en de vonk, samen met het opladen en al het andere. In de jaren 80 werden de hoogst presterende V8's in de squads zeer conservatief afgesteld om voortijdige ontsteking en oververhitting te voorkomen. 35 jaar later is het allemaal vol gas en kun je nog steeds bijna 20 mpg halen als je voorzichtig bent. De V6-auto's zijn goed voor 300 pk, 50 meer dan de laatste Crown Vics en de '78 Fury 440 Pursuit.

Er is veel veranderd, daar bestaat geen twijfel over. Als die man het over $5.000 in plaats van $1.000 had, dan is er echt plezier te beleven, en het eerste wat ik zou doen is een strokerkit vinden. Koppel is wat wint, en de 3.6 is daar een beetje verlegen.
Terugkijkend waren de laatste E86 440's (A38 politie-pakket) gedaald tot 195 RWHP ondanks volledige dubbele uitlaat. Officieel 255 netto pk in 1978 - verdwenen voor 1979. E58 360 motor werd het top Mopar-aanbod, 220 netto pk, 185 RWHP.

Ik kwam het volgende tegen. 1970 Newport '440 Special Edition'. Fuselage Cars waren werkelijk prachtig. Als ik de klok terug kon draaien. Ik herinner me dat een buurman een '73 Fury GranCoupe had, terwijl een andere buurman een '72 Monaco Brougham Sedan had. Mijn ouders hadden onze '67 Newport Sedan en '69 Olds Royale Coupe ingeruild voor een '71 Sedan De Ville - een gloednieuw ontwerp voor 1971. De Monaco Brougham-familie had niets anders dan Chrysler-producten, inclusief hun uitgebreide familie. Die dagen waren echt speciaal voor Chrysler Corporation.

Image

Helaas kregen sommige automodellen en motoren niet de aandacht van de aftermarket performance wereld. Vanaf midden jaren 90 tot de introductie van de "HEMI" Chrysler 3.5, 3.6 motoren werden ze totaal verwaarloosd. De PCM's waren vrijwel onmogelijk te kraken en te tweaken en niemand gaf er om. Intrepid/300M/LH en vroege LX platforms leden samen met de Prowler. Andere fabrikanten zoals Ford/GM waren makkelijker wakker te maken zoals in de "goede oude tijd", dus daar concentreerden ze zich op. Mijn "anemische" 300M is zoals hij was toen hij nieuw was, mijn 78 ElCamino is een heel ander verhaal.

Ik heb een 19 Chrysler 300s v6 rwd.
Ik heb de auto al meer dan een jaar en in de loop van de tijd heb ik hier en daar onderdelen toegevoegd en dingen aangepast, zoals ik de mistlampen heb verwijderd en de standaard mistlampafdekkingen heb geïnstalleerd, maar dan met luchtopeningen van 3/4 inch in het midden van de afdekkingen, waardoor er meer lucht naar de CAI kan, en ik heb ook de luchtslang verwijderd en aangepast, zodat deze rechtstreeks op de ventilatieopeningen wijst en niet een centimeter van de hoek van de bumper af, zoals ze af fabriek zijn, dus nu heeft hij directe luchttoegang helemaal tot aan het luchtfilter, ik heb ook een Roar Pedal Commander, een K&N CAI, een 80 mm gasklephuis en een aangepaste onderste spruitstuk (heb de bovenste nog niet gedaan, omdat ik hoor dat er echt geen verschil is tussen de fabriek en de aangepaste, omdat er niets te bewerken is), maar dat is een ander onderwerp... ook heb ik de resonatoren direct na de uitlaat afgesneden/verwijderd (misschien voeg ik de Flowmasters 10s toe en verwijder ik de katalysatoren na de tuning, maar daar ben ik nog niet over uit) heeft iemand dezelfde of een vergelijkbare set-up als ik, maar dan met de Intune 3 (of een andere tuning) / met een pcm set-up? En zo ja, hoe groot is het verschil in prestaties? Ik stel me voor dat het een flink bedrag is, toch?! Want tot nu toe kan ik zeggen dat de dingen die ik aan mijn auto heb gedaan, hem enorm hebben veranderd sinds ik hem voor het eerst bij de dealer kreeg.
Standaard R/T's hebben problemen om bij me weg te komen en op een recht stuk zit ik er vlak achter, niet eens een autolengte afstand (geen belediging voor onze Hemi Mopar-broeders, mijn maat vindt de runs niet erg).
En zo ja, kan iemand die de tuning/pcm zelf heeft gekocht of zijn eigen tunings heeft geïnstalleerd me helpen, ik ben op zoek naar een solide site. Niets dat dubieus is of nog niet is gemasterd...
Bedankt jongens
Er kan geen tuning aan het voertuig worden gedaan om de prestaties te verhogen. Helemaal niet. Het heeft geen zin om het te proberen.
Hetzelfde geldt voor de uitlaat. Geen enkele hoeveelheid uitlaatmodificaties zal de prestaties verhogen.
Uw opties zijn om hem te verkopen en een V8-auto te kopen, of een supercharger kit ervoor te nemen. Hier is een voorbeeld: 2018-2021 Chrysler 300 Supercharger System
Je kunt op YouTube zoeken naar andere mensen die de RIPP supercharger hebben geïnstalleerd. Het is niet voor de lichtvoetigen en kost meer dan $10.000 - ongeveer $6200 alleen voor de supercharger kit. Dat is exclusief installatie of PCM tuning, waarvoor de PCM moet worden ontgrendeld - op deze auto's zijn de PCM's allemaal vergrendeld vanaf (denk ik) het modeljaar 2015.
IMO, het verkopen van de V6 300 en het kopen van een Charger R/T of Scat Pack zal kosteneffectiever zijn.
Ga niet voor de supercharger, wacht tot volgend jaar en voor minder geld kun je de nieuwe Stellanis twin turbo in line 6 kopen en er direct in zetten... automatische 525 pk

Discussion starter · #40 ·
Ga niet voor de supercharger, wacht tot volgend jaar en voor minder geld kun je de nieuwe Stellanis twin turbo in lijn 6 kopen en er direct in zetten... automatisch 525 pk
Ik heb hier net nog een bericht geplaatst waarin ik dit nog steeds in twijfel trek 😂, want na een paar runs met meer pk/lichtere auto's klopt de gewicht-vermogenverhouding niet... heb ik een speciale v6 gekregen?🤔😂 Ik zeg alleen maar dat deze mods iets moeten doen, want er zou geen manier moeten zijn dat ik lichtere/meer pk-auto's in mijn boot versla...

21 - 39 of 42 Posts