Allpar Forums banner
41 - 57 of 57 Posts
Waarom is het niet het antwoord als het meer koppel en pk's heeft, iets betere brandstofefficiëntie en geen optionele upgrade is?

VW deed dit met de Atlas, GM met de Traverse en Acadia, etc.
Omdat mensen graag motoren met een grotere cilinderinhoud hebben, ongeacht het feit dat hun specifieke outputspecificaties lager zijn dan die van kleinere, turbogelaade versies. Ik weet niet waarom dit zo moeilijk te begrijpen lijkt. Soms gaat het niet om cijfers.

Gezien het feit dat Durango verdwenen lijkt te zijn en de verkoop van WL en WL-L moeite heeft om de niveaus van WK2 te handhaven, zou Jeep misschien zijn productportfoliostrategie moeten heroverwegen en Cherokee de 2-rijige variant moeten maken en Grand Cherokee de 3-rijige variant.

Discussion starter · #44 ·
NO = 145 PK
LO = 185 PK
SO = 201 PK
MO = 225 PK
HO = 250 PK
GO = 285 PK
WO = 320 PK

Het is geen geschikte motor voor topmodellen. 4 cilinders zijn te rumoerig. Als dat de enige motor voor mijn WL was geweest, was ik gepasseerd en had ik in plaats daarvan een nieuwe antieke Durango gekocht.
Eens. Ik vind alles leuk aan mijn WL, behalve het geluid van de 2.0L. Het klinkt als een naaimachine ontworpen door Cummins. Maar de kracht is goed!
Het trekt goed op voordat de 4xe elektrische boost op de snelweg in werking treedt.

Omdat mensen graag motoren met een grotere cilinderinhoud hebben, ongeacht het feit dat hun specifieke output specificaties lager zijn dan kleinere, turbogevoede versies. Ik weet niet waarom dit zo moeilijk te begrijpen lijkt. Soms gaat het niet om cijfers.
Het is niet moeilijk te begrijpen. Het is ook niet erg moeilijk om er een te besturen, wat de daadwerkelijke kopers zullen doen, en tot het besef te komen dat het eigenlijk leuker is, ondanks dat het een kleinere cilinderinhoud heeft.

Discussion starter · #47 ·
Ik mis het turbogeluid van mijn turbomotoren

Gezien het feit dat Durango verdwenen lijkt te zijn, en de verkoop van WL en WL-L moeite heeft om de niveaus van WK2 bij te benen, zou Jeep misschien zijn productportfoliostrategie moeten heroverwegen en Cherokee de 2-rijige variant moeten maken, en Grand Cherokee de 3-rijige variant.
Durango is niet verdwenen. Er is aangekondigd dat de huidige generatie doorloopt tot '28.

Discussion starter · #50 ·
Durango is niet weg. Er werd aangekondigd dat de huidige generatie doorloopt tot '28.
Ik denk dat ik hetzelfde zei als Aldo, maar er is geen reden om dingen te veranderen, zelfs niet gezien de aanwezigheid van de Durango.

Eens. Ik vind alles leuk aan mijn WL, behalve het geluid van de 2.0L. Het klinkt als een naaimachine ontworpen door Cummins. Maar de kracht is goed!
Het trekt goed op voordat de 4xe elektrische boost in werking treedt bij het invoegen op de snelweg.
Hé, zolang hij maar vermogen heeft. Als het in een Neon zat, dan zou het oké zijn. In een SUV van meer dan zeventigduizend dollar, absoluut niet.

Ik heb dit al meerdere keren gezegd: als we geen V8 in de Grand kunnen hebben, waarom is Stella dan niet in staat/bereid om op zijn minst iets aan te bieden van wat Ford doet met hun turbomotoren? Ja, de Hurricane is geweldig en zo, maar momenteel lijkt hij ALLEEN in een full-size pick-up te passen. In plaats van hun middelen te gebruiken om verschillende versies van de reeds bewezen Pentastar aan te bieden!
FoMoCo:
2.3 4 cil.
2.7, 3.0, 3.5 V6.
klasseert ALLES wat Jeep heeft voor Wrangler of de Grand.
En voordat iemand die kant op gaat, ja, ik weet dat een in-line zes in perfecte primaire en secundaire balans is. Ik heb er 27 jaar en 182.000 mijl in gereden in mijn 98 ZJ Grand. Hij loopt als nieuw, de enige reparaties waren een paar krukassensoren, waterpomp & radiator (15 jaar geleden), heb net een paar maanden geleden de krukassensor geplaatst. Ik denk dat Stella technische middelen heeft verspild aan de Hurricane die nuttiger verdeeld hadden kunnen worden over meer producten!
Een twin turbo V6 zou in alles passen wat ze verkopen, behalve de Hornet…

@LouJC Technisch gezien past de Hurricane overal waar de Hemi past. Dat is volgens de ingenieurs en de Chief Propulsion guy iirc. Dus de Hurricane zou (of zou hebben) passen in

Wrangler
Gladiator
Grand Cherokee/L
Durango
Oude Charger
Oude Challenger
Nieuwe Charger

Dit waren bewuste beslissingen om de Hurricane niet in de Grand Cherokee/L, de Durango en de JL/JT te plaatsen. Net zoals het een bewuste beslissing was om de Hemi's te stoppen.

We zitten gewoon met de gevolgen van deze en andere domme beslissingen. CT heeft een groot deel van de schuld op zich genomen, maar de beslissing "we maken alleen Hellcats" was hieraan voorafgegaan. Niemand weet hoe te modereren, maar zwaait gewoon agressief de slinger de ene of de andere kant op.

Wat de reden ook is, ze zijn niet competitief!
Als de Hurricane daadwerkelijk in een Grand of Wrangler past, wed ik dat de achterkant van de kleppendeksel ver onder de motorkap is geschoven. God helpe de monteur die daar iets moet repareren!

• Like
Reactions: Marantzer
Ik heb dit al meerdere keren gezegd: als we geen V8 in de Grand kunnen hebben, waarom is Stella dan niet in staat/bereid om op zijn minst iets aan te bieden van wat Ford doet met hun turbomotoren? Ja, de Hurricane is geweldig en zo, maar momenteel lijkt hij ALLEEN in een full-size pick-up te passen. In plaats van hun middelen te gebruiken om verschillende versies van de reeds bewezen Pentastar aan te bieden!
FoMoCo:
2.3 4 cil.
2.7, 3.0, 3.5 V6.
overtreft ALLES wat Jeep heeft voor Wrangler of de Grand.
En voordat iemand die kant op gaat, ja, ik weet dat een in-line zes in perfecte primaire en secundaire balans is. Ik heb er 27 jaar en 182.000 mijl in mijn 98 ZJ Grand mee gereden. Hij loopt als nieuw, de enige reparaties waren een paar krukassensoren, waterpomp & radiator (15 jaar geleden), heb net een paar maanden geleden de krukassensor geplaatst. Ik denk dat Stella de technische middelen heeft verspild aan de Hurricane die nuttiger verdeeld hadden kunnen worden over meer producten!
Een twin turbo V6 zou in alles passen wat ze verkopen, behalve de Hornet…

Als ik de mogelijkheid heb om een Explorer te kopen met een 3.0 V6 met 400 pk en 415 lb-ft koppel, waarom zou ik dan een Grand kopen met 270 pk van een van beide motoren?
Trouwens, alle politie-eenheden van Suffolk County Ny zijn Explorers, ik denk dat ik een paar Durangos heb gezien, maar niet recent. Ik heb een paar Chargers gezien die door de State Troopers werden gebruikt. Stella heeft de boot echt gemist op conventionele aandrijflijnen!
Het zou één ding zijn als ze geen competitieve aandrijflijnen zouden aanbieden als ze geen motoren voor de verschillende voertuigen zouden hebben. Maar dat hebben ze wel. Dus waarom fatsoenlijke voertuigen blijven afknijpen zonder upgrades. Ik had gehoopt dat ze op zijn minst de Hemi weer als upgrade zouden aanbieden, maar nee, we krijgen een inferieure aan Ford, een waardeloze turbo 4.

En de realiteit is dat de Hemi voor de klant die een traditionele, niet-turbo motor met grote cilinderinhoud wil, veel meer potentieel had. De Gen III kwam 22 jaar geleden uit en de laatste grote verandering was 16 jaar geleden voor de 5.7's voor de gewone man. Klinkt dat als vooruitgang? Elke keer als ik in mijn oude 07 Grand stap met 100 lb-ft meer koppel dan je kunt krijgen in de duurste Grand of Wrangler, word ik eraan herinnerd WAT EEN MOOI DING HET IS! Moeiteloos vermogen, geen hoog toerental gezoem of constant schakelen zoals met de 8-traps. Sluit een aanhanger van 5.000 lbs aan en het is nog duidelijker. Opmerking voor de eurocentrische types die dit bedrijf runnen: sommigen van ons kopen daadwerkelijk SUV's om ze TE GEBRUIKEN, en als ik 400 pk in een Ford kan krijgen, waarom zou ik dan hetzelfde uitgeven voor 270 in een Jeep?

Ik mis mijn EcoDiesel. Het kleine gejank van de turbo, het schandalige koppel dat me moeiteloos de heuvels op stuwde en het dieselgeronk waardoor mensen me altijd vroegen: "Is dat een diesel?". Hij zat in mijn Gladiator en het was geweldig. De man die hem kocht, houdt er zo veel van dat hij me om de paar maanden foto's stuurt van hoe hij offroad rijdt. Ik heb er vandaag nog een paar gekregen. Maar ik hield ook van de 5.7 in mijn Ram. Ik heb geen wielverslindende burn-out motoren met superveel pk's nodig, alleen een betrouwbare, beproefde krachtbron. De 5.7 had wel wat problemen, maar dat zouden ze nu altijd kunnen aanpakken.

Ik geloof dat de volgende JL en JT, oftewel JL2 en JT2, zoals een andere forumgebruiker me informeerde, in 2028 uitkomen, dus waarom de huidige modellen opnieuw uitrusten met nieuwe motoren? Schuif het jaar gewoon op naar 2027 voor het nieuwe model en breng het hele pakket uit. Tegen die tijd zouden ze wel zo'n beetje besloten moeten hebben over de volgende ontwerprichting. Ik durf te wedden dat we de neerklapbare voorruit in de volgende verliezen. Ik heb hem toch nooit gebruikt.

41 - 57 of 57 Posts