Allpar Forums banner
121 - 131 of 131 Posts
Hallo Myckee, bedankt voor de reactie. Even ter verduidelijking. Zou u mijn Stage 1 kunnen flashen? Zo ja, hoeveel zou dat kosten?
Nogmaals bedankt Rick!

Hoi George, aangezien je geen VIN-flash nodig hebt, maar gewoon een PCM-flash, zou ik $50 USD plus $25 voor de retourzending in rekening brengen. U bent verantwoordelijk voor het verzenden van de unit naar mij. Ik ben gevestigd in Canada. Ik denk echt dat als je deze codes hebt, het geld beter besteed kan worden aan een vervangende PCM.

Nogmaals bedankt Rick!

Hoi George, aangezien je geen VIN-flash nodig hebt, maar gewoon een PCM-flash, zou ik $50 USD plus $25 voor de retourzending in rekening brengen. U bent verantwoordelijk voor het verzenden van de unit naar mij. Ik ben gevestigd in Canada. Ik denk echt dat als je deze codes hebt, het geld beter besteed kan worden aan een vervangende PCM.
Hoi Mike, bedankt voor je suggestie. Ik denk dat ik een andere PCM ga proberen te vinden. Ik waardeer je eerlijkheid echt.

God zegene je
George

Hallo Mike, bedankt voor je suggestie. Ik denk dat ik een andere PCM zal proberen te vinden. Ik waardeer je eerlijkheid echt.

God zegene je
George
myckee kan je helpen met een vervangende PCM, hij verkoopt ze ook, hier is een link naar zijn ebay winkel.

En als je niet ziet wat je nodig hebt in zijn winkel, neem dan opnieuw contact met hem op en hij kan waarschijnlijk krijgen wat je wilt of nodig hebt :)

Myckee's ECUs | eBay Stores (bij https://www.ebay.com/str/Myckees-ECUs?_trksid=p2047675.l2563 )

Het lijkt erop dat de O2-verwarming + voeding wordt geleverd door de PCM die hier wordt getoond en aan de massa is gekoppeld: 201
1-04-06_061853_2121.gif

De verwarmingsspanning is PWM (pulse width modulated) aan de (+) kant, wat betekent dat de 'aan'-tijd van de verwarming varieert afhankelijk van de behoeften.
Bij een koude start kan de PCM bijna volledig 'aan' zetten voor een snelle opwarming van de verwarmingen om de auto zo snel mogelijk in gesloten luswerking te krijgen. Een voltmetercontrole kan u vertellen of dit een PCM-, bedradings- of O2-sensorprobleem is.
Sommige aftermarket O2-sensoren (Bosch?) hebben verschillende verwarmingsweerstandswaarden dan OEM-waarden en kunnen deze codes instellen. Zorg ervoor dat dit OEM-sensoren (NGK/NTK) zijn als ze zijn vervangen.

P0031-O2 SENSOR 1/1 HEATER CIRCUIT LOW
Wanneer gecontroleerd: accuspanning boven 10,6 volt, ASD is ingeschakeld en O2-verwarming is
aan.
Voorwaarde ingesteld: Gewenste toestand komt niet overeen met de werkelijke toestand.
P0037-O2 SENSOR 1/2 HEATER CIRCUIT LOW
Wanneer gecontroleerd: accuspanning boven 10,6 volt, ASD is ingeschakeld en O2-verwarming is
aan.
Voorwaarde ingesteld: Gewenste toestand komt niet overeen met de werkelijke toestand.

MOGELIJKE OORZAKEN
O2 SENSOR HEATER OPERATION
O2 HEATER ELEMENT
O2 HEATER CONTROL CIRCUIT
O2 HEATER CONTROL SHORTED TO GROUND
PCM
Sir. In de bovenstaande quote staat een gif-diagram van de pcm-aansluitingen. De remhendelschakelaar en ik neem aan de stuurbekrachtigingsschakelaar tonen aansluitingen op verschillende apparaten (links)? Ik kan niet helemaal achterhalen wat die aansluitingen zijn.
Ik heb ook de p031 p037 codes. Mijn pss-sensor lekte/lekt vloeistof in de connector, ik heb hem nog niet vervangen maar wel goed schoongemaakt. Ik vraag me af of dat mijn pcm heeft beĂŻnvloed (ik heb anderen gezien met een met olie verontreinigde connector die foutcodes veroorzaakt).
Wat zijn die aansluitingen, gemeenschappelijke aarde of zoiets?
Gelabeld;
Brandstofpomp mod. Waste gate, o2s. Aarde, etc.

Sir. In de bovenstaande quote staat een gif-diagram van de pcm-verbindingen. De remhendelschakelaar en ik neem aan dat de stuurbekrachtigingsschakelaar verbindingen toont met verschillende apparaten (links)? Ik kan niet helemaal achterhalen wat die verbindingen zijn.
Ik heb ook de p031 p037 codes. Mijn pss-sensor lekte/lekt vloeistof in de connector, ik heb hem nog niet vervangen maar wel goed schoongemaakt. Ik vraag me af of dat mijn pcm heeft beĂŻnvloed (ik heb anderen gezien met een met olie verontreinigde connector die foutcodes veroorzaakt).
Wat zijn die verbindingen, gemeenschappelijke aarde of zoiets?
Brandstofpomp, wastegate, nvld, o2, etc.

Ik heb gehoord dat P/S-vloeistof in de bedrading wordt gepompt (zoals een slang) en problemen veroorzaakt bij de PCM C3-connector; holte #30. Zoek naar tekenen van olie (het kan ook die onmiskenbare geur van ATF+4 hebben) aan het PCM-uiteinde. Droog het af en kijk of er weer olie verschijnt. Absorberend katoen kan een roze zweem vertonen.

Ik heb gehoord dat P/S-vloeistof in de bedrading (zoals een slang) wordt gepompt en problemen veroorzaakt bij de PCM C3-connector; holte #30.
Zoek naar tekenen van olie (het kan ook die onmiskenbare geur van ATF+4 hebben) aan het PCM-uiteinde. Droog het af en kijk of de olie weer verschijnt. Absorberend katoen kan een roze tint lijken te hebben.
View attachment 95680
View attachment 95681
View attachment 95682
View attachment 95683 View attachment 95684
Dus zijn die g10x gemeenschappelijke aardpunten? Ik heb de pcm-aansluiting gecontroleerd, ik zag geen olie die daar naar boven werd geduwd. Schoon en droog. Ik denk dat ik hoopte dat oliebesmetting het zou kunnen veroorzaken. Ik ben nog niet in staat geweest om terug te gaan naar de auto om meer controles uit te voeren. Maar het lijkt steeds meer op pcm-fout. Het verwarmingscircuit lijkt goed te werken met behulp van een voltmeter die de pinnen doorboort tijdens het draaien. Hoewel de code anders zegt. Ook. De sft en lft zijn vlakke lijn (0) op de scantoolgrafiek, net als de o2-sensorspanning vlakke lijn op 1,27 V (piek) op de grafiek, beide zonder enige vorm van gashendelvariatie. Ideeën?

Na beoordeling van de diagnose tot nu toe, zou ik ook neigen naar een PCM. PT's hebben inderdaad een probleem met het koken van PCM's door de warmte van het motorcompartiment.
@myckee is onze vaste PT PCM-man. Je zou kunnen proberen contact met hem op te nemen voor een vervanging.

Na de diagnose tot nu toe te hebben bekeken, zou ik ook naar een PCM neigen. PT's hebben inderdaad een probleem met het 'koken' van PCM's door de hitte in het motorcompartiment.
@myckee is onze vaste PT PCM-man. Misschien kunt u contact met hem opnemen voor een vervanging.
Na de diagnose tot nu toe te hebben bekeken, zou ik ook naar een PCM neigen. PT's hebben inderdaad een probleem met het 'koken' van PCM's door de hitte in het motorcompartiment.
@myckee is onze vaste PT PCM-man. Misschien kunt u contact met hem opnemen voor een vervanging.
OPGELOST.
Dus, ik dacht dat sommigen graag zouden willen weten hoe ik de p031-037 codes in mijn GT heb gewist.
Allereerst staan PT's bekend om slechte aarding. Ik heb een tweede motor-aarde toegevoegd aan het spatbordpunt in de buurt van de accu. Ik heb een tweede aarde van de accu naar de spatbordaarde toegevoegd. Controleer ook uw andere aarding.
Twee nieuwe o2-sensoren, de mijne zijn Bosch (4,6 ohm). Sommige mensen zeggen dat je alleen het merk NTK moet gebruiken, maar de fabriekshandleiding zegt dat de sensoren (verwarmingen) tussen de 3 en 20 ohm moeten meten. Dat is een goede spreiding.
Zoek naar met olie verontreinigde connectoren, deze kunnen kortsluiting veroorzaken naar stroom en aarde. Ik had een lekkende PSP-sensor die een behoorlijke puinhoop veroorzaakte, deze zit bij het stuurhuis vlakbij de 2e o2S.
Vervolgens, en waarschijnlijk de oplossing. Koppel de accu 48 uur los (ik heb de + gedaan, hoewel anderen de - zeggen). Ik denk dat + beter is.
Sommigen van jullie hebben misschien de PCM vervangen of overwegen dit, en dat heeft het opgelost, terwijl het in feite de stroomonderbreking kan zijn geweest.
De echte clou in dit verhaal. Ik bezit 2 '05 GT-cabrio's, één is automaat, de andere HANDMATIG (een zeer zeldzame combinatie), dus ik dacht dat ik me een fabriekshandleiding van Chrysler kon veroorloven, ik kocht de 6-delige set op eBay voor $ 150. Ze zijn mooi, maar zijn geschreven voor de DRBIII-tool (enkele duizenden dollars) die nu verouderd is. Ze zijn nog steeds erg nuttig, BEHALVE als ze fout zijn! Ja, fout.
De handleiding zegt dat je de verwarmingsspanning moet controleren, je moet de draden van achteren insteken, motor draaiend en koud. Moet 13 volt hebben bij het starten met snel pulseren. Negeer de opmerkingen over het ASD-relais (het speelt geen rol in de NGC-pcm's, alleen in de pcm's voor de 1.6L-motor), de verwarming wordt gevoed door de pcm. Vervolgens is de fout in het boek.
Uw volgende test is om de o2-sensoren en de pcm-connectoren los te koppelen. Meet de ohm van de aarddraad in de kabelboomconnector naar de accu-aarde - als deze minder dan 100 ohm aangeeft, dan zegt het boek dat u een kortgesloten aarddraad heeft en deze moet repareren. Dit is fout, aangezien het verwarmingscircuit is geaard op het chassis van de auto - NIET GEAARD OP DE PCM. Hoe weet ik dat? Het is fijn om een tweede auto te hebben om te controleren!
Dus, het is fijn om een goede bron voor pcm's te hebben en Mykee kan ze voor je in fase 1 zetten (verleidelijk!). Maar wees grondig en je kunt jezelf $ 400 besparen.
Als je een GT PT hebt, raad ik je aan deze mod te doen: verwijder de achterste pakking van de motorkap. Hierdoor kan veel hete lucht ontsnappen. Er kan heel weinig water terugkomen zoals het is ontworpen.
Ik heb dit nog niet langdurig getest, maar ik ben erg hoopvol.
Ook maakt mijn scantool grafieken mogelijk. Vóór de harde reset waren mijn STFT- en LTFT- en o2-grafieken allemaal vlak. Geen verandering onder alle omstandigheden. Na de harde reset werken ze.
Ik hoop dat dit helpt.

121 - 131 of 131 Posts