Na de diagnose tot nu toe te hebben bekeken, zou ik ook naar een PCM neigen. PT's hebben inderdaad een probleem met het 'koken' van PCM's door de hitte in het motorcompartiment.
@myckee is onze vaste PT PCM-man. Misschien kunt u contact met hem opnemen voor een vervanging.
Na de diagnose tot nu toe te hebben bekeken, zou ik ook naar een PCM neigen. PT's hebben inderdaad een probleem met het 'koken' van PCM's door de hitte in het motorcompartiment.
@myckee is onze vaste PT PCM-man. Misschien kunt u contact met hem opnemen voor een vervanging.
OPGELOST.
Dus, ik dacht dat sommigen graag zouden willen weten hoe ik de p031-037 codes in mijn GT heb gewist.
Allereerst staan PT's bekend om slechte aarding. Ik heb een tweede motor-aarde toegevoegd aan het spatbordpunt in de buurt van de accu. Ik heb een tweede aarde van de accu naar de spatbordaarde toegevoegd. Controleer ook uw andere aarding.
Twee nieuwe o2-sensoren, de mijne zijn Bosch (4,6 ohm). Sommige mensen zeggen dat je alleen het merk NTK moet gebruiken, maar de fabriekshandleiding zegt dat de sensoren (verwarmingen) tussen de 3 en 20 ohm moeten meten. Dat is een goede spreiding.
Zoek naar met olie verontreinigde connectoren, deze kunnen kortsluiting veroorzaken naar stroom en aarde. Ik had een lekkende PSP-sensor die een behoorlijke puinhoop veroorzaakte, deze zit bij het stuurhuis vlakbij de 2e o2S.
Vervolgens, en waarschijnlijk de oplossing. Koppel de accu 48 uur los (ik heb de + gedaan, hoewel anderen de - zeggen). Ik denk dat + beter is.
Sommigen van jullie hebben misschien de PCM vervangen of overwegen dit, en dat heeft het opgelost, terwijl het in feite de stroomonderbreking kan zijn geweest.
De echte clou in dit verhaal. Ik bezit 2 '05 GT-cabrio's, één is automaat, de andere HANDMATIG (een zeer zeldzame combinatie), dus ik dacht dat ik me een fabriekshandleiding van Chrysler kon veroorloven, ik kocht de 6-delige set op eBay voor $ 150. Ze zijn mooi, maar zijn geschreven voor de DRBIII-tool (enkele duizenden dollars) die nu verouderd is. Ze zijn nog steeds erg nuttig, BEHALVE als ze fout zijn! Ja, fout.
De handleiding zegt dat je de verwarmingsspanning moet controleren, je moet de draden van achteren insteken, motor draaiend en koud. Moet 13 volt hebben bij het starten met snel pulseren. Negeer de opmerkingen over het ASD-relais (het speelt geen rol in de NGC-pcm's, alleen in de pcm's voor de 1.6L-motor), de verwarming wordt gevoed door de pcm. Vervolgens is de fout in het boek.
Uw volgende test is om de o2-sensoren en de pcm-connectoren los te koppelen. Meet de ohm van de aarddraad in de kabelboomconnector naar de accu-aarde - als deze minder dan 100 ohm aangeeft, dan zegt het boek dat u een kortgesloten aarddraad heeft en deze moet repareren. Dit is fout, aangezien het verwarmingscircuit is geaard op het chassis van de auto - NIET GEAARD OP DE PCM. Hoe weet ik dat? Het is fijn om een tweede auto te hebben om te controleren!
Dus, het is fijn om een goede bron voor pcm's te hebben en Mykee kan ze voor je in fase 1 zetten (verleidelijk!). Maar wees grondig en je kunt jezelf $ 400 besparen.
Als je een GT PT hebt, raad ik je aan deze mod te doen: verwijder de achterste pakking van de motorkap. Hierdoor kan veel hete lucht ontsnappen. Er kan heel weinig water terugkomen zoals het is ontworpen.
Ik heb dit nog niet langdurig getest, maar ik ben erg hoopvol.
Ook maakt mijn scantool grafieken mogelijk. Vóór de harde reset waren mijn STFT- en LTFT- en o2-grafieken allemaal vlak. Geen verandering onder alle omstandigheden. Na de harde reset werken ze.
Ik hoop dat dit helpt.