Allpar Forums banner

Dodge Durango SRT Hellcat krijgt het Jailbreak-pakket voor 2026

1.1K views 13 replies 8 participants last post by  movaldes  
#1 ·
De 710 pk sterke Dodge Durango SRT Hellcat keert opnieuw terug voor modeljaar 2026 en het grootste nieuws voor het nieuwe modeljaar is de introductie van het Jailbreak-pakket. Dit pakket werd voor het eerst geïntroduceerd op de Dodge Challenger en Charger, waardoor klanten vrijwel elke verzameling kleuren konden mixen en matchen ... Lees meer

Lees verder...

#5 ·
Het komt erop neer dat ze geen goede zaak hebben gemaakt met de Hurricane. Als ze dat wel hadden gedaan, zou het niemand iets schelen als de Hemi verdween. Kopers zouden vooruitkijken en de nieuwere technologie omarmen en hun tijd niet verspillen aan het vasthouden aan technologie die een kwart eeuw oud is. Hun mislukkingen hebben hen ertoe aangezet de Hemi als lapmiddel te doen herrijzen.

#7 ·
Het komt erop neer dat ze geen goede zaak hebben gemaakt met de Hurricane. Als ze dat wel hadden gedaan, zou het niemand iets schelen of de Hemi verdween. Kopers zouden vooruitkijken en de nieuwere technologie omarmen en hun tijd niet verspillen aan het vasthouden aan technologie die een kwart eeuw oud is. Hun mislukkingen hebben hen ertoe aangezet de Hemi als lapmiddel te doen herrijzen.
Er zouden nog steeds mensen zijn die erop staan dat alleen een V8 ertoe doet.
Zoals mensen die kozen voor langzame Ford V8's boven de snellere Plymouths.

#6 ·
De 710 pk sterke Dodge Durango SRT Hellcat keert opnieuw terug voor modeljaar 2026 en het grootste nieuws voor het nieuwe modeljaar is de introductie van het Jailbreak-pakket. Dit pakket werd voor het eerst geïntroduceerd op de Dodge Challenger en Charger, waardoor klanten vrijwel elke verzameling kleuren die wordt aangeboden, kunnen mixen en matchen ... Lees meer

Lees verder...
Het is balen dat het ze 5 jaar heeft gekost om dit aan te bieden. Ik kon geen gele remklauwen krijgen op mijn '21 HC, hoe hard ik ook smeekte. Ze werden aangeboden op de GC Trackhawk, dus ik kon de beperking niet begrijpen. En nu? VIER kleuropties voor remklauwen... :mad:

#8 ·
Het bedrijf gaat ten onder. De verkoopcijfers zijn rampzalig. Op dit moment zijn performance motoren wat ze hebben om de bloeding te stelpen. We kunnen met de vinger naar hen wijzen en hen de schuld geven van het verprutsen, maar het management is aanzienlijk aan het veranderen en ze proberen de situatie te stabiliseren. Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel, FWIW.

De Hurricane zou een uitstekende motor voor hen kunnen zijn, alleen als hij correct op de markt wordt gebracht. Ze hebben het publiek er duidelijk niet van overtuigd. Ik begrijp dat het Roadkill Nights-evenement van dit jaar een grudge match met alleen de Hurricane bevat. Het gaat de Hurricane niet tot een bekende naam maken zoals de Hemi, maar het is een stap in de goede richting.

Ja, de Hemi bestaat al een tijdje. Ik zie niemand in het Chevrolet-universum klagen over de leeftijd van de small block Chevy, en hij is 70 jaar oud. Hij is ook niet perfect. Soms is goed genoeg gewoon dat. GM investeert in het verbeteren van de SBC. STLA zou hetzelfde moeten doen met hun motor. God weet dat het merkwaarde heeft waar Ford alleen maar van kan dromen.

Ik denk ook dat de EV-zaak meer investeringen en marketing nodig heeft. Als ze er een halve minuut over zouden nadenken, zouden ze erachter komen dat er mogelijkheden zijn om van die anonieme elektromotoren de ster van hun respectievelijke show te maken. Ik heb vorige maand geschreven over het merk "The Twister" voor de EVM en een marketinginspanning rond dat idee. Het kan dom zijn, het kan ook niet dom zijn, maar wat niemand kan ontkennen is dat een deel van het publiek dat voertuigen koopt op zoek is naar prestaties. Ik denk niet dat de EV-markt anders is. Geef ze iets om over te praten. Om over te leren. Om naar te verlangen. Er is een plek voor EV's. STLA moet de prestatiekroon en de efficiëntiekroon pakken.

Ik denk dat een deel van het probleem van STLA een gebrek aan creativiteit en enthousiasme voor hun eigen product is. Het moreel-dodende management van Tavares drukte hun enthousiasme. Iemand moet ze weer enthousiast maken.

#9 ·
Ik ben het volledig eens met Geoff.
Ik denk dat hun wereldwijde virtuele teamstructuur in de weg zit.
Ik denk ook dat er een plaats is voor ouderwets goedkoop eenvoudig transport, dat ze blijkbaar voortijdig hebben afgestaan aan Chinese en Zuid-Koreaanse autofabrikanten (en natuurlijk Toyota). Ik herinner me dat de Neon de onoverwinnelijke Japanners en GM gleed toen hij opdook, niet alleen iedereen overtrof (SCCA stock autoracen is het bewijs), maar ook duizenden per auto aan winst maakte, zelfs nadat de koppakkingen en uitlaatdonuts - naar verluidt goedkoper gemaakt door Bob Eaton zelf - waren gerepareerd. (En voor de modellen van 1998, die deze problemen niet hadden, waren de winsten enorm.) Op dat moment betaalden Amerikaanse autofabrikanten $3.000 tot $5.000 per auto voor elke compact die ze verkochten, en subsidieerden ze deze omdat ze instapkopers wilden.

#10 ·
Ik denk ook dat er een plek is voor ouderwets goedkoop eenvoudig vervoer, dat ze blijkbaar voortijdig hebben afgestaan aan Chinese en Zuid-Koreaanse autofabrikanten (en natuurlijk Toyota).
Je zou denken dat ze de goedkope transporthoek zouden hebben afgedekt met een aantal van hun andere bestaande producten, maar ze hebben geen of twee winnaars voor de Noord-Amerikaanse markt succesvol gemaakt en ze hebben, naar mijn mening, de Dart en de 200 voortijdig laten vallen zonder een vervangend product dat concurrerend zou kunnen zijn. Met alle Stellantis-merken die ze nu moeten beheren, denk ik niet dat velen van hen, zo niet alle, genoeg aandacht krijgen om te slagen. En ze doden de matig succesvolle voertuigen die ze hebben door verwaarlozing en gebrek aan focus.

#11 ·
Het probleem is dat er altijd wel iemand nieuw is om in de onderkant van de markt te komen (VW, dan Japan, dan Hyundai/Kia, en het is slechts een kwestie van tijd tot China.
Dus wat gebeurt er met de oude instapfabrikanten? Ze duwen de markt op. Dus nu nemen VW en de meeste Japanse merken die hun entree maakten op kleine auto's de middenklasse automarkten en CUV-markten over.
FCA en Stellantis hebben kleine en middelgrote auto's graag verlaten en staan op het punt om hier ook de CUV-markt te verlaten, met alleen nog maar SUV-achtige modellen die eraan komen.
En nu maken H/K ook hun opmars. Stellantis heeft zichzelf in een hoek geschilderd waar ze alleen maar kunnen zeggen: "Maak het groter", "Geef het meer pk's".

#12 ·
Dat is een echte uitdaging. Zoals je zegt, als je die uitdaging niet aangaat, geef je langzaam terrein op totdat er geen terrein meer is om op te geven.