Het bedrijf gaat ten onder. De verkoopcijfers zijn rampzalig. Op dit moment zijn performance motoren wat ze hebben om de bloeding te stelpen. We kunnen met de vinger naar hen wijzen en hen de schuld geven van het verprutsen, maar het management is aanzienlijk aan het veranderen en ze proberen de situatie te stabiliseren. Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel, FWIW.
De Hurricane zou een uitstekende motor voor hen kunnen zijn, alleen als hij correct op de markt wordt gebracht. Ze hebben het publiek er duidelijk niet van overtuigd. Ik begrijp dat het Roadkill Nights-evenement van dit jaar een grudge match met alleen de Hurricane bevat. Het gaat de Hurricane niet tot een bekende naam maken zoals de Hemi, maar het is een stap in de goede richting.
Ja, de Hemi bestaat al een tijdje. Ik zie niemand in het Chevrolet-universum klagen over de leeftijd van de small block Chevy, en hij is 70 jaar oud. Hij is ook niet perfect. Soms is goed genoeg gewoon dat. GM investeert in het verbeteren van de SBC. STLA zou hetzelfde moeten doen met hun motor. God weet dat het merkwaarde heeft waar Ford alleen maar van kan dromen.
Ik denk ook dat de EV-zaak meer investeringen en marketing nodig heeft. Als ze er een halve minuut over zouden nadenken, zouden ze erachter komen dat er mogelijkheden zijn om van die anonieme elektromotoren de ster van hun respectievelijke show te maken. Ik heb vorige maand geschreven over het merk "The Twister" voor de EVM en een marketinginspanning rond dat idee. Het kan dom zijn, het kan ook niet dom zijn, maar wat niemand kan ontkennen is dat een deel van het publiek dat voertuigen koopt op zoek is naar prestaties. Ik denk niet dat de EV-markt anders is. Geef ze iets om over te praten. Om over te leren. Om naar te verlangen. Er is een plek voor EV's. STLA moet de prestatiekroon en de efficiëntiekroon pakken.
Ik denk dat een deel van het probleem van STLA een gebrek aan creativiteit en enthousiasme voor hun eigen product is. Het moreel-dodende management van Tavares drukte hun enthousiasme. Iemand moet ze weer enthousiast maken.