Allpar Forums banner
21 - 31 of 31 Posts
Ik vroeg me gewoon af wat de hoogste kilometerstand is die iemand heeft gekregen van zijn Dodge Grand Caravan.
Persoonlijk heb ik ruim 11 jaar geleden een 2006 gekocht met 97K, vandaag zal hij 378K worden, originele motor en versnellingsbak en hij loopt nog steeds als een zonnetje.
De carrosserie begint weg te roesten door het winterrijden, hoe hard ik ook heb geprobeerd het tegen te gaan.
Dit is mijn 3e en ze hebben allemaal de 200k gehaald.
Laat me van je horen!
Ik heb 493.000 mijl op mijn 2014 caravan

Mijn vier kleinkinderen hebben dat niveau van "ervaring" nooit bereikt toen ik ze bezat, maar ik had een '95 shorty die ik als bedrijfsbus kreeg met 27.000 km op de teller en die ik in een paar jaar tijd naar ruim 300.000 km heb gereden. Ik hield veel meer van de kleine Mitsubishi 3.0L cammer-motor erin dan van de pushrod 3.3 en 3.8 in onze latere busjes en ik ververste toen maandelijks de olie toen ik 1.000 mijl per week reed. Ik herinner me nog de indruk die ik had toen ik er voor het eerst in zat toen hij aan mij werd toegewezen: perfecte pasvorm.

Onze huidige '15 DGC is best goed, maar op mijn leeftijd zal ik waarschijnlijk niet lang genoeg rijden om enorme kilometers te maken, tenzij ik mijn resterende jaren besteed aan herhaalde coast-to-coast ritten voor de lol. Geen slecht idee, eigenlijk, maar autorijden is gewoon niet meer zo leuk als vroeger.

Ik had een GC uit 1999 met 212.000 mijl op de teller toen ik hem inruilde voor mijn PT GT. Man, wat een vergissing was dat. Dat was een geweldige bus en ik heb nog steeds spijt van die ruil.

Ik heb 462.000 km of 287.000 mijl op mijn Grand Caravan uit 2013. Dezelfde motor en dezelfde transmissie zonder dat er grote reparaties nodig waren voor beide. De enige motorcode is voor de katalysator. Haalt nog steeds tot 26 mijl per gallon op de snelweg. Beste voertuig dat ik ooit heb gehad.

Ik heb een Dodge Grand Caravan SXT uit 2007 met 226.809 mijl op de teller. Hij is tussen 2007 en 2019 13 keer van Pennsylvania naar Orlando Florida en terug gereden. Hij zou meer mijlen hebben, maar sinds Covid en omdat ik nu vanuit huis werk, rijd ik er zelden in. Natuurlijk heb ik in 2022 een Dodge Grand Caravan GT uit 2017 gekocht met 88.900 mijl op de teller. Ik heb er nu 118.000 mijl op staan. Dus hij krijgt 99% van het rijden.

Discussion starter · #27 ·
Ik kocht in december 2023 een 2018 Dodge Grand Caravan SXT en reed afwisselend in 4 voertuigen, nu nog maar in 3. Mijn 2006 DGC is 900 mijl verwijderd van mijn doel van 400.000 mijl. GEEN motor- en transmissieproblemen sinds de aankoop 17 jaar geleden. Sinds hij zijn garageplek moest opgeven en buiten moest staan, is de carrosserie naar de knoppen gegaan, de hemelbekleding laat los en de bestuurdersstoel begint dun te worden. Gisteren mee gereden, de temperatuur was 10 graden... startte meteen en reed 50 mijl, het is een kanjer!

Mijn 2005 G Caravan 3.3 stond op 150.000 mijl voordat ik hem verkocht. Enige problemen waren een waterpomp en de elektrische raam van de bestuurder. Kan niet hetzelfde zeggen over mijn 2016.

Ik vroeg me gewoon af wat de hoogste kilometerstand is die iemand heeft gehaald met zijn Dodge Grand Caravan.
Persoonlijk heb ik ruim 11 jaar geleden een 2006 gekocht met 97K, vandaag zal hij 378K worden, originele motor en versnellingsbak en hij loopt nog steeds als een tierelier.
De carrosserie begint weg te roesten door het winterrijden, hoe hard ik ook heb geprobeerd het tegen te gaan.
Dit is mijn 3e en ze hebben allemaal de 200k gehaald.
Laat me van je horen!
2014 451000 vandaag

21 - 31 of 31 Posts