Allpar Forums banner

De hoge prijs van de Pacifica versus de Caravan

2.7K views 35 replies 11 participants last post by  keithsketchley  
#1 ·
De Caravan schommelde een beetje in prijs, maar was ruwweg vergelijkbaar met populaire auto's als Camry, Fusion, Malibu.
Nu is de Pacifica een totaal ander prijsniveau.
Breng de prijs van de Voyager omlaag naar een prijs die jonge gezinnen zich kunnen veroorloven.
GEEN elektrische deuren, geen verwarmde stoelen etc.... en geprijsd onder de 30 duizend dollar!

#5 ·
Het is ongetwijfeld beter dan een Caravan, maar het is nu ook een tien jaar oud product. Voyager/Grand Caravan wordt verondersteld een waardemodel te zijn, het moet goedkoper zijn.

Als ik het was, zou ik gewoon voor de Grand Caravan kiezen, omdat er minder dingen kapot kunnen gaan. Maar het waardegedeelte van de vergelijking is er niet. $50.000 plus voor stoffen stoelen? Dat voertuig zou in de lage 30's moeten zitten.

#7 · (Edited)
De MSRP van de Pacifica 2025 begint bij US$44.145, inclusief bestemming voor een Base, FWD, V6, beoordeeld voor 19/28 MPG. Er is al een korting van $1.000 op.

De MSRP van de Sienna 2025 begint bij US$40.635, incl. bestemming. Dit is voor een Base, FWD, HEV, beoordeeld op 38/36 MPG. AWD voegt slechts $2.000 toe.

Er is tot $5.500 aan kortingen op 2024 Pacifica's in mijn buurt.

Ik gok dat Chrysler-dealers de 2025's veel meer moeten afprijzen dan slechts $1.000 om concurrerend te blijven.

Let op de kleine lettertjes vol voorbehouden onderaan.
Image

Dit zijn de kleine lettertjes ingezoomd:
Image

Trouwens, het woord "select" op de 2024 kortingsaanbieding moet niet worden verward met het nieuwe "Select" uitrustingsniveau op de 2025 Pacifica
Image

#23 ·
2025 Pacifica MSRP begint bij US$44.145, inclusief bestemming voor een Base, FWD, V6, beoordeeld voor 19/28 MPG. Er is al een korting van $1.000.

2025 Sienna MSRP begint bij US$40.635, incl. bestemming. Dit is voor een Base, FWD, HEV, beoordeeld op 38/36 MPG. AWD voegt slechts $2.000 toe.

Er is tot $5.500 aan kortingen op 2024 Pacifica's in mijn omgeving.

Mijn gok is dat Chrysler-dealers de 2025's veel meer moeten afprijzen dan de $1.000 om concurrerend te blijven.

Let op de kleine lettertjes vol voorbehouden onderaan.
View attachment 108310

Dit is de kleine lettertjes ingezoomd:
View attachment 108313

Trouwens, het woord "select" op de 2024 kortingsaanbieding moet niet worden verward met het nieuwe "Select" uitrustingsniveau op 2025 Pacifica
View attachment 108312
Geen wonder dat ze niet kunnen concurreren als de concurrentie betere prijzen en incentives biedt. Ze moeten onwetend zijn.

#10 ·
Het probleem is dat we afhankelijk zijn van de enorme korting. Ik heb MEERMAALS gepleit voor het afschaffen van de routinematige kortingen en het simpelweg hanteren van de reële prijs. Dit voorkomt onder andere dat dealers een manier hebben om kopers te benadelen (de korting voor zichzelf houden nadat ze hebben gedaan alsof deze niet voor de klant geldt).

#11 · (Edited)
Ik ga GEEN tijd verspillen aan het afkraken van Toyota's.
Ik probeer dit jaar positiever te zijn!

Hé, ik vind de kleur ook mooi! Velvet Red.

Pacifica's zijn geweldig.
Of je nu van Toyota houdt of een hekel hebt aan Toyota, Sienna vertegenwoordigt echte en directe concurrentie voor Pacifica.

Sienna brengt een heleboel trouwe Toyota-shoppers, competente dealers, een sterke reputatie op het gebied van kwaliteit en veiligheid, een solide restwaarde, HEV-efficiëntie en doet dit ALLES voor DUIZENDEN minder dan Pacifica. Dit laat zien hoe wereldvreemd STLA --en Chrysler-- werkelijk zijn.

Het probleem is dat je afhankelijk bent van de enorme korting. Ik ben AL LANG voorstander van het afschaffen van de routinematige kortingen en gewoon de echte prijs te gebruiken. Het voorkomt onder andere een methode waarmee dealers misbruik maken van kopers (de korting voor zichzelf nemen nadat ze hebben gedaan alsof deze niet van toepassing is op de klant).
Ja. Niet alleen dat, STLA dringt erop aan het onnodig moeilijk te maken door verschillende kortingen aan te bieden op verschillende uitrustingsniveaus.

Zoals gewoonlijk gooien ze een verwarrende wirwar van voorbehouden en cijfers naar dealers en laten ze het aan verkopers en klanten over om het te ontwarren.

Image

STLA moet zijn werk doen: één korting bedenken die van toepassing is op ALLE 2024-uitvoeringen, deze een redelijke vervaldatum geven, zoals HET EINDE van de maand, of één dag daarna... en verder gaan.

Ik durf te wedden dat de reden voor zo'n ingewikkeld aanbod is dat STLA, zoals gewoonlijk, probeert zijn gekoesterde marges te beschermen...!

Gezien al het bovenstaande is het een wonder dat Pacifica iemand beter verkoopt. Zo niet anders, het spreekt van de blijvende erfenis die Chrysler blijft genieten in de minivan-categorie.

#12 ·
De Pacifica is nog steeds een betere minivan om in te rijden dan de Sienna, ik denk dat dat altijd zo is geweest. Maar... ja. Ik houd er niet van om met hun mysterieuze en steeds veranderende financiële onzin te maken te hebben. Ik waardeer het ook niet om te horen te krijgen: "Deze ene kleur is gratis, alle andere kosten $500." Oh, wacht, voor 2025 heb ik TWEE opties. Wit of zwart. Grijs, blauw en rood kosten $500. ... en een keuze uit vijf hele kleuren!

(Eigenlijk zou ik in het echte leven toch wit nemen. Ik vind het niet fijn om in de zomer in een hete auto te stappen.)

Ik begrijp wat je zegt over de deals. Ik zou gewoon verder gaan. Inderdaad, de reden dat ik vandaag geen Civic Si rijd, is omdat beide Honda-dealers dealerspelletjes met me hebben gespeeld.

#13 ·
Ugh, ja, Honda-dealers.... Ze zijn wel iets, nietwaar...? Ik heb ook het kopen van een Honda Civic Hatchback overgeslagen vanwege de dealer. In plaats daarvan heb ik een CPO Mini Clubman gekocht. Wanneer Honda en Nissan fuseren, zal het "de blinde die de blinde leidt" zijn als het gaat om hun dealerorganisaties.

#14 ·
De Caravan schommelde een beetje in prijs, maar was ruwweg vergelijkbaar met populaire auto's als Camry, Fusion, Malibu.
Breng de Voyager-prijs omlaag naar een prijs die jonge gezinnen zich kunnen veroorloven.
GEEN elektrische deuren, geen verwarmde stoelen etc.... en geprijsd onder de 30 duizend dollar!
Rijke mensen en gepensioneerde boomers houden echter van de dure, geladen spullen, dus je moet het kopen of het vergeten.

#15 ·
Rijke mensen en gepensioneerde boomers houden echter van de dure, geladen spullen, dus je moet ze kopen of het vergeten.
Eens.

Maar zou Chrysler, als het "mainstream" merk dat ons verteld wordt te zijn, niet moeten proberen zijn basis buiten de rijke en welgestelde gepensioneerden uit te breiden?

Er is geen goede reden voor Pacifica om geen voordeelpakket aan te bieden. Dat wil zeggen, behalve de angst op het hoofdkantoor dat een breed succesvolle Pacifica misschien de verkoop van Durango of WL-L begint te kannibaliseren.

#26 ·
Ik ben het daar niet mee eens. Jongere mensen die ik ken, worden erg gemotiveerd door functies met hogere specificaties.

Ik ben 36, ik koop geen auto zonder keyless entry, een zonnedak of automatische klimaatregeling met twee zones.
Ik ben 36 en heb een hekel aan het achtervolgen van elektrische problemen, daarom heb ik een hekel aan al deze functies.

#28 ·
Denk aan je vader, 30 jaar geleden zou de Pentastar V6 een serieuze hot rod zijn geweest. 30 jaar geleden is 1994, en we hadden nog steeds een enigszins progressieve belasting, wat hielp, maar vooral zou een "hete" motor de 3.5 met 250 netto pk zijn geweest. De V8's in 1994 waren goed voor koppel, maar niet geweldig voor pk's volgens de huidige V6-normen, en hun kilometerstand was verschrikkelijk. Je wilt de V8-vorm voor een goedkope prijs, maar je hebt al de oude V8-kracht en nog wat.

Al die andere dingen - hebben niets met V8's te maken en alles met de samenleving die het erover eens is dat enorme welvaartsverschillen prima zijn, en dat het individu ALLE verantwoordelijkheid draagt voor eventuele financiële problemen die hij of zij heeft. Niemand neemt de moeite om een oorzaakanalyse te doen van dit soort dingen, de meeste mensen haken ofwel aan op een popfilosofie die helemaal niet relevant of zelfs schadelijk is, of sluiten zich aan bij een sekte en ontnemen zichzelf het vermogen om te denken (in plaats van idiote mantra's te herhalen), of geven de verkeerde mensen de schuld en doen/steunen dingen die henzelf schaden, of vinden een zondebok (bijvoorbeeld, voor autoliefhebbers, de UAW of EPA) om alles de schuld te geven, hoewel het onmogelijk schuldig kan zijn geweest.

#33 ·
De Caravan sprong een beetje in prijs, maar was ruwweg vergelijkbaar met populaire auto's zoals Camry, Fusion, Malibu.
Breng de Voyager-prijs omlaag naar een prijs die jonge gezinnen zich kunnen veroorloven.
Ik lach omdat er nu een voertuig is dat eruitziet als de Pacifica-bus, maar Voyager heet, ik heb er een gezien. Ik neem aan een poging om te doen wat je wilt, hoewel in dit artikel staat dat deze alleen aan bedrijven wordt verkocht. Chrysler Pacifica Vs Voyager: De voor- en nadelen van beide modellen

#35 ·
Ik lach omdat er nu een voertuig is dat eruitziet als de Pacifica-bus, maar Voyager heet, ik heb er een gezien. Ik neem aan dat het een poging is om te doen wat je wilt, hoewel in dit artikel staat dat hij alleen aan bedrijven wordt verkocht. Chrysler Pacifica Vs Voyager: De voor- en nadelen van beide modellen
Voyager was voor iedereen beschikbaar, daarna alleen voor wagenparken en nu weer voor iedereen. In de VS is de goedkopere bus Voyager, in Canada wordt hij verkocht als Grand Caravan. Het zijn allebei de Pacifica, ontdaan van wat uitrusting en met de oude voorkant.

• Like
Reactions: UN4GTBL
#34 ·
Ik lach omdat er nu een voertuig is dat eruitziet als de Pacifica-bus, maar Voyager heet, ik heb er een gezien. Ik neem aan dat het een poging is om te doen wat je wilt, hoewel in dit artikel staat dat het alleen aan bedrijven wordt verkocht. Chrysler Pacifica Vs Voyager: De voor- en nadelen van beide modellen
Diverse artikelen op duckduckgo.com als je zoekt op chrysler voyager vs pacifica.
Voor $45.000 kan het maar beter.
Je vergelijkt heel verschillende voertuigen.