Allpar Forums banner

Chrysler 361 Project

10 reading
14K views 37 replies 9 participants last post by  realcuda  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben bezig met het bouwen van een 361ci Big Block die ik uit een 1963 Chrysler Newport heb gehaald (ook de transmissie en achteras eruit gehaald om de set compleet te maken), maar ik vraag me af of iemand weet wat de originele 4bbl carburateur was die op de 361 zat.

Mijn project is een 361 Boring .060 over, nieuwe zuigers, nieuwe nokkenas, 4bbl conversie van de oude Stromberg 2bbl, de krukas opnieuw bewerken en nieuwe kleppen in de koppen, misschien een Bowl blend op de koppen. Ik gebruik de fabrieksstangen en krukas omdat hey waarom een gesmede krukas en stangen weggooien voor iets van mindere sterkte.

Ik hoop op 375+ PK, koppel zal zijn wat adequaat wordt geschat voor de PK-nummers, niet op zoek naar een Drag car maar iets respectabels op de weg.

Op dit moment heb ik een Weiand 8008 4bbl inlaat en een Holley 4160 (750cfm) Vacuum secondary, elektrische choke carburateur, ik vraag me gewoon af wat de Factory 4bbl cfm was om PK en koppel te beoordelen.

Bedankt.

#4 · (Edited)
Nou, ik zet hem in mijn Plymouth Barracuda uit 1967, mijn Cuda heeft nu een Slant Six 225Ci, ik wil gewoon iets respectabelers, iedereen zegt dat mijn Barracuda geen muscle car is met een 6-cilinder, dus ik ga voor een big block,

Ik kon niet geloven hoeveel vuil er in die 361Ci zat, de laatste keer dat die Newport geregistreerd stond was in 1975, ik gok dat hij 12 jaar lang heeft gelopen met minimaal tot geen onderhoud, weet niet of je de enorme richels bovenop elke cilinder kunt zien.

#5 ·
Ik ben dol op C-bodies, maar ik hoopte dat het aan je gebruikersnaam te zien in een Cuda zou gaan. 67 is nog steeds A-body voor de Barracuda's, toch? Ik heb gehoord dat de fabrieksinstallatietool voor de big block een hamer was op de binnenschermen in A-bodies. Misschien ben je wat zachter. Hoe ziet de rest van de auto eruit met al die pit onder de motorkap? Ik weet zeker dat ze genoeg vermogen voor de straat zal leveren.

#6 ·
Houd van C-bodies, maar hoopte dat het aan je gebruikersnaam te zien in een Cuda zou gaan. 67 is nog steeds A-body voor de Barracuda's toch? Ik hoorde dat de fabrieksinstallatietool voor de big block een hamer was op de binnenschermen in A-bodies. Misschien ben je wat zachter. Hoe ziet de rest van de auto eruit met al die pit onder de motorkap? Ik weet zeker dat ze genoeg vermogen zal leveren voor de straat.
LOL weet nog niet over de hamer maar ja nog steeds "A body" en eerste jaar van de "Muscle Car" carrosseriestijl maar als ze een 383 in de tweede generatie carrosserie van de fabriek passen, past een 361 of in mijn geval met een .060 over boring 372Ci "nee het is geen Hemi"

#7 ·
Mooi projectmotor die je niet vaak ziet.
Om niet kieskeurig te zijn, maar de 361 werd nooit beschouwd als een big block-motor. Dat waren de 413, 426 en 440. Er was een 383 uit 1958 en 1959 die het verhoogde deckblok van de RB-motorenfamilie gebruikte, maar dat werd geëlimineerd om het bewerkingsproces van de motor te consolideren.
De 4-barrel carburateurs die op die motoren werden gebruikt, waren van Carter.
375 pk is een redelijk aantal om te verwachten met headers en die carburateur en een goed uitlaatsysteem.
Productie 4-barrel - 361 motoren gebruikt in de Plymouth Fury produceerden 305 pk en ongeveer 390 ft/pds koppel.
Houd ons op de hoogte van de build.

#12 · (Edited)
Leuk projectmotor die je niet vaak ziet.
Om niet te muggenziften, maar de 361 werd nooit beschouwd als een big block-motor. Dat waren de 413, 426 en 440. Er was een 383 uit 1958 en 1959 die het verhoogde dekblok van de RB-motorenfamilie gebruikte, maar dat werd geëlimineerd om het bewerkingsproces van de motor te consolideren.
De 4-barrel carburateurs die op die motoren werden gebruikt, waren van Carter.
375 pk is een redelijk aantal om te verwachten met headers en die carburateur en een goed uitlaatsysteem.
Productie 4-barrel - 361 motoren gebruikt in de Plymouth Fury produceerden 305 pk en ongeveer 390 ft/pds koppel.
Houd ons op de hoogte van de build.
Eigenlijk adverteerde Chrysler (B) motoren als Low deck Big Blocks 350Ci tot 400Ci en de Raised deck Big Block als (RB) 413Ci tot 440Ci en big blocks delen allemaal onderdelen met elkaar, inclusief de koppen voor de mijne delen met de 413Ci, het enige verschil in de 413,426 en 440 zijn verhoogde dekken voor de extra net geen halve inch slag om de extra Cubes te krijgen. kan het verschil tussen de big blocks niet zien, tenzij je weet waar je naar zoekt (plaatsing van het identificatiepad), ook herinner ik me dat de "Golden Commando" in de Plymouth's "395" op het luchtfilter adverteerde, niet pk, maar koppel.

#8 ·
Dat is mooi schoongemaakt. De Carter AFB (aluminium viercilinder) was het 4-bbl aanbod. De 300J kreeg er 2 van op cross-ram manifolds.

#10 ·
#13 ·
Worden de AFB's meestal niet beschouwd als een 625 cfm carburateur?
- Een 750 carburateur gaat mee tot minstens 7000 tpm..
Image

Dit ding zal graag toeren maken, het is in feite een smallblock, big bore motor met bigblock koppen..volg een modern 383 recept en wees niet bang voor toeren, maar houd er rekening mee dat de smering boven de 5500 tpm of zo aangepast moet worden.
Koop een echte mopar nokkenas die profiteert van de grotere dia-tappets die mopars hebben, hughes fex. (je krijgt meer echte klepopening voor een bepaalde duur.)

• Like
Reactions: realcuda
#16 ·
Ja, de 361 is een groot blok, (B, niet RB), en ja, de 361 is een taaie moeder van een blok. Ga met een oliepomp met hoog volume, de extra halve inch dikte ten opzichte van de standaard verhoogt het olievolume om eventuele olieproblemen te overwinnen, en staat ook bekend als de Hemi-oliepomp.

Schumacher (spelling) heeft de motorsteunconversie van slant 6 naar V8 als je de V8 K-frame niet kunt vinden, de kosten zouden waarschijnlijk gelijk zijn tussen de twee, samen met het vinden van een.

Misschien wil je iemand als PST bekijken voor zwaardere torsiestaven. De slant 6-staven zijn een beetje klein en de handling zal in de bochten te lijden hebben, terwijl dikkere/grotere staven haar platter in de bochten zullen houden. Ik heb 1.14s voor mijn 68 Charger gekregen en ben dol op de manier waarop hij handelt ten opzichte van de standaard.

375 pk zou een conservatieve schatting zijn, afhankelijk van uw nokkenasspecificaties. Aangezien u wat porting gaat doen, moet u ervoor zorgen dat u de scherpe randen in de verbrandingskamer verwijdert, vooral degene die de quench pad start. Verwijder deze zodat de rand gelijk komt met de hoek van de verbrandingskamer en die 375 zal meer dan een onderschatting van pk en koppel zijn.

#24 ·
BWT Ik heb het boek besteld dat ik hierboven heb gepost, en tegen mezelf gezegd: "Waarom niet? Ik heb het 2.2/2.5 boek en het transmissieboek, dus waarom niet?"
Wat? Je hebt het boek niet. Ik dacht dat je een Mopar-goeroe was. Ik heb het meeste dyno-testen gedaan voor de info in het boek voordat je waarschijnlijk geboren was. Het kreeg die titel om het te scheiden van het 'small block'-boek. Waar vinden ze jouw soort mensen? Je zou de "B" motorinfo niet in dit boek zetten.
Image

#27 ·
Waarom zou je je druk maken om de 361? Plaats een 440.
Niets mis met een 361. Het is een 383 met een achtste inch kleinere boring en draait geweldig, iets betere kilometerstand en extreem sterk. Ik heb de mijne nog steeds op een plank om ooit in de toekomst opnieuw te doen. Heck, het zou zelfs de gesloten kamerkoppen kunnen hebben, wat een extra pluspunt is voor compressie.

#28 ·
Nou, ik vond het op een advertentiesite, want de auto kostte 600 dollar. Hij had de motor, de transmissie, de achteras en de aandrijfas. Ik haalde al die onderdelen uit de auto en bracht de carrosserie naar het auto recycling centrum en kreeg 364 dollar voor de carrosserie. Al met al betaalde ik dus 246 dollar voor een motor, transmissie en achteras. Dat is beter dan minstens duizend dollar betalen alleen al voor een RB-blok, geloof me, ik heb naar de prijzen gekeken, dan koppen halen, dan een transmissie "Nieuw $2000+" of mogelijk revisie nodig als gebruikt "minstens 1000", dan een 8&3/4 achteras van Dr. Diff voor 800 dollar. Ik zei, waarom niet alles in één keer voor 600 dollar, wist niet eens dat het zoveel zou wegen toen ik de carrosserie naar de autosloop bracht.